Sunday, October 14, 2012

Aku dan Duniaku 215.....Convent Kajang Class of '83...

salam untuk sume.....
hari ni aku cukup gembira. sampai sekarang ni pun masih gembira dan seronok. x  tau la lepas ni bila aku akan rasa seronok camni lagi. aku nak kongsi keseronokan aku dgn guests. mungkin post aku kali ni panjang sikit. so, please bare with me with my 'maybe' long post......tq....hehehe

ari ni, 13 oktober 2012, tarikh yang dah berminggu2 aku nantikan bila dah confirm je function ini akan berlaku. aku dah book kalender supaya tarikh ini aku x kan ada apa2...alhamdulillah, sekolah pun x de pape ari ni. so, semalam (12/10) lepas je sekolah, aku henjut balik kajang. minggu ni x dapat tidak, mesti balik......hari yang aku x kan miss.....convent kajang class of '83's reunion

tengahari tadi aku memandu ke equatorial hotel bangi untuk function yang aku tunggu2 ni. sampai je, aku terus mencari LaVista. sampai2 je, aku menyerbu dan memeluk beberapa teman yang aku kenali. kemudian setelah bersalaman dan berpelukan dengan yang lain dan mengingati semula mereka, sedikit demi sedikit aku mula mengingat kembali peristiwa2 zaman sekolah dulu bersama mereka....dan kami mula berkongsi cerita................dan pecahlah gelak ketawa bila ada peristiwa yang mencuit hati. walaupun masing2 telah berusia, ingatan pada kenangan lama masih kuat melekat dan kekal difikiran masing2. adakalanya kami hanyut semula ke zaman di bangku sekolah dulu........usia tidak membataskan keriangan kami. ada yang masih seperti dulu, murah dengan senyuman dan ketawa. ada yang masih seperti dulu, masih ramah menyapa, ada yang masih seperti dulu, menjadi pendengar yang setia..........apa yang nyata, walaupun penampilan kami ada yang telah berubah begitu ketara, tetapi jiwa, hati dan perasaan masih lagi seperti dulu. 29 tahun yang memisahkan kami seakan tidak terasa bila kami memungut kembali kenangan lalu dan berkongsi untuk masa hanya 4 jam.

ada yang terlupa dengan wajah dan nama teman2, tetapi gambar foto yang dibawa oleh teman2 yang masih memilikinya (aku jeles bila aku tidak memiliki koleksi gambar zaman persekolahan seperti mereka..... ), mengingatkan kembali dan cerita2 pada gambar itu mengembalikan semula ingatan. 4 jam yang kami isi dengan cerita2 dulu rasanya terlalu cepat berlalu, masih banyak yang ingin dibualkan......tetapi, adat pertemuan, mesti ada perpisahan.....tetapi kami mengikat janji akan bertemu lagi, insyaAllah tahun 2013 nanti......x sabar aku menantikannya......

reunion bersama teman selesai lebih kurang jam 5 petang. tapi aku dan beberapa orang teman bercadang untuk mengunjungi rumah salah seorang cikgu zaman sekolah dulu, yang kebetulan terletak berhampiran. terima kasih kepada Wafa, yang mencadangkan 'kunjungan terjah' ini. alhamdulillah, kami berjaya bertemu Cikgu Jamilah, guru Perdagangan masa di sekolah dulu. seronok melihat Cikgu Jamilah sihat dan kelihatan muda (macam sebaya je dgn kami.....hehehe) dan kami berkongsi cerita lagi bersama cikgu. dan kami berjanji akan menjemput Cikgu Jamilah dan cikgu2 yang pernah mengajar kami ke function yang akan kami buat tahun depan. InsyaAllah.......

aku cukup seronok hari ni. semasa menulis post ini dan mengupload gambar ke laman fb, hatiku berbunga gembira dan aku rasa akan terbawa2 ke dalam mimpi. lama sudah aku tidak segembira begini, bergelak ketawa mengimbau kenangan zaman sekolah dulu. memang betul la kata orang, zaman sekolah adalah zaman yang cukup meriangkan......dan aku selalu katakan perkara yang sama kepada pelajarku sekarang. 

aku harus berterima kasih kepada 'orang kuat', yang merealisasikan reunion ini iaitu my buddies, Wan Nor Azian dan Aishah Abas. Thanks Gurlz!!! Kepada teman2 yang lain, yang menjadikan hari ini cukup gembira, terima kasih kerana sudi hadir. Moga persahabatan kita akan terus berkekalan. InsyaAllah kita akan berjumpa lain kali (tahun depan ye!!!)

buat teman2.......WAN NOR AZIAN, FUZIAH, AISHAH, SHARIFAH ROZITA, NORSEKHA, ANITA, LINDA LEE, MAZLINA, WAFA, ZURAIDAH, NORITA, MAYZATUL, MASTURA, SITI NORAZIMAH, NORAZWA, SITI NORBAYA, RAJA ANITA, SIAH BEE YOKE, MAHIZAN, ALINAWATI, LEONG PIT TOW, TAN SEOK GEK, RAMZAN, CHEN SIEW FONG, NORLINA, NORLIN, SUZANA, YAP SZE ENG, NORLITA, PAUZANA, KONG SOOK FONG, HUEY JEN & ZURAIDAH MOHD.......TERIMA KASIH!!!!! aku sayang persahabatan kita!!!


us......Convent Kajang Girls, Class of  '83 .....





Will treasure our precious moments forever!!!!



Memorable Shots......


Norlin agak emosional bila dapat bertemu teman2 lama
dengan Leong Pit Tow......classmate...

wajah2 ceria teman2 ...... menceriakan aku...






long lost siblings .....akhirnya kami bersama......along, angah, alang dan usu...
kami yang masih vogue......hehehe
to all of us......sweet 46 ... (sori Su, sebab menumpang kek ni kejap.....hehehe)
dengan Linda Lee, yang still maintain sweet......u look beautiful girl.....
dengan Norsekha dan Zuraidah Zainal@ Jed
those happy moment.........
suasana tika kami bercerita kisah2 lama.......
mereka yang menceriakan.......suka dengan gelak Norita...
dengan Lynn, our singer....
'orang kuat' yang merealisasikan reunion, Wan Nor Azian........thanks dear!!!
with Wafa, our actress....still vogue.....
with Imah and Mastura......we used to ride Ah Chong's school bus together.....


p/s   sayang Allah, sayang agama, sayang diri, sayang keluarga, sayang bangsa, sayang negara......

No comments:

Post a Comment