Friday, February 12, 2010

Aku dan duniaku 144 ........akhirnya....

salam untuk semua............

akhirnya..........aku dapat ruang untuk berehat. minggu ini di sekolah, menuntut aku memerah tenaga hingga kan malam, seawal jam 9:30 aku dah tewas...... banyak aktiviti yang menjadikan aku sibuk yang melampau minggu ini.

bermula dengan camping di ulu bendul. 3 hari 2 malam aku menghabiskan hujung minggu bersama2 pelajar dengan pelbagai aktiviti. hari ahad malamnya aku sibuk mendobi.....(tapi sempat lagi tengok bola arsenal lwn chelsea.......malangnye arsenal kalah......hhuhuhu....)

persiapan untuk bbq.........nak nyalakan api....


isnin dah mula minggu baru. (isnin x de pape aktiviti petang.....lega la sikit) selasa, aku turun padang dri pukul 3 sampai 6:30 ptg. turun bagi semngat kat ahli rumah temenggung dalam sukan tara. malam punye la penat...... kaki aku mcm menjerit minta diurut.........

ahli rumah temenggung bersedia untuk sukan tara....go temenggung!!!


rabu petang, turun padang lagi. kali ni jadi pegawai pulak. sampai jam 6:15 petang....... malam, kaki dah meraung2....sudahnya aku isi baldi dengan air suam, letak garam dan rendam kaki 1/2
jam.....(sampai kecut la kaki tu.....)....lega la sikit...alhamdulillah...... (oh ye, lupa pulak.....pgi rabu ada fire drill..........tambah lagi satu kepenatan.......)

bergegas ke tempat berkumpul............


khamis.....petang mesayuarat sampai jam 4:10.....pastu sambung keje kat library.........pukul 6 baru balik........malamnye, mendobi....(sebab esok nak balik kampung....cuti gong xi fa cai.....)
sudahnya pukul 1 baru tido.......aduuuhhh........

jumaat,....(ari ni).....dengan mata dah macam panda (istilah oleh aiman, anak mantee aku...)sibuk nak siapkan buku rekod pulak.......fuuuhhhh....tapi papepun petang ni aku akan balik kampung......dapat la aku berehat sikit ....(harapnye camtu la......tapi yang penting dapat jumpa anak2 buah aku.....rinduuuu sangat...!!!!!)

tapi.............cuti ni betul2 dapt rehat ke tak....hrmmmm....entah la.....sebabnye, adik aku suke buat rancangan ad hoc........tau2 je dia ajak pegi mane2 ke.......kena jugak persiapkan diri...........(tapi harap x la........sebab aku memang nak rehat...............plezzzzzzz!!!!!)

moral of the story.......urus masa dan kerja dengan baik...........jangan paksa diri kalau tak mampu buat..........orang bagi cuti untuk rehat, gunakan la untuk berehat..............kalau nak merungut, jangan memandai buat...........buat keje dengan seronok........

No comments:

Post a Comment