Thursday, February 4, 2010

Aku dan duniaku 143 ......... untuk kalian yang semakin dewasa....

salam untuk semua.............

maaf, sebab menyepi utk beberapa lama. macam2 yang menghalang aku utk menulis. laptop ni pun jarang2 aku bukak. dah 2, 3 malam ni jam 10 je aku dah cari
bantal.........penat sungguh......(apa tak nyer......kuar rumah pagi jam 7:00, petang balik umah semula jam 6:00...... separuh drp hari aku kat sekolah............cuba cakap sapa yang tak 'flat' kalau cam tu...????)

ok la........aku nak citer pasal ex students aku yang aku tengok dah semakin dewasa. 4 orang bekas pelajar batch 037 datang ke sekolah ari selasa ari tu. kira lawatan farewell la ni....sebab diaorang nak 'fly' dah ke destinasi menara gading masing2. sumenye akan ke australia - land down under.....(teringat lagu famous the eurythmic...80an dulu....hehehe...)2 org bakal engineer, sorang bakal doktor dan seorang bakal jadi pakar ekonomi............alhamdulillah.....selangkah lagi menuju kejayaan .................tahniah la untuk u guys.......(dan untuk yang lain yang akan 'fly' jugak......ehem...datang la ucap farewell kat sekolah sebelum 'fly' tu.......)

seketika berbual dgn diaorang, dapat aku rasa diaorang semakin dewasa. hampir 4 tahun meninggalkan sekolah, hidup di dunia luar, menjadikan diaorang semakin pandai bercakap, semakin pandai membawa diri.....(bagus la sebab lepas ni nak hidup dinegara orang.....adab dan sopan orang melayu perlu sentiasa di jaga........kan???)

untuk kalian berempat, pandai2 la bawa diri di negara orang. walaupun keluarga dan negara jauh di mata, tapi biarla sentiasa dekat di hati. jangan la lupa diri. bak kata peribahasa dulu 'hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri.......seribu kali lebih baik di negeri sendiri...............' jaga diri, jaga nama, jaga maruah dan jaga agama............ study smart n stay smart.........do keep in touch k.....


gud luck guys...........akbar, rizal, faidzal n fikri......

No comments:

Post a Comment