Wednesday, April 28, 2010

Aku dan duniaku 154 .... malam santai.....

salam untuk semua............

post kali ini aku tulis dari prescott inn medan tuanku abdul rahman, kuala lumpur. dah dua malam aku kat sini. ada kursus orientasi kurikulum subjek yang aku ajar..... yang menariknya kursus kali ni ialah tk de slot malam.....alhamdulillah.....berbanding dgn mesyuarat berkaitan yang aku hadiri sebelum ni, aku terpaksa memerah otak hingga ke malam menyiapkan apa jugak kerja yang diberikan. tapi kali ni, malam aku berpeluang berehat dan bersantai.....tak yah nak pening2 kepala.....

kursus kali ni lebih kepada pengisian mengenai cara menyediakan lesson plan dan bahan bantu mengajar. cikgu jepun yang kendalikan (cikgu jepun yang memang orang jepun.....) slot dari pagi sampai petang. 8:00 pg sampai 6:30 petang....(jam jugak la kepala otak ni......tapi ok sebab malam x de slot.....)

sebab malam x de slot, aku ambik peluang rehat betul2.....member2 aku sume kuar ke sogo dan jalan tar (tuanku abdul rahman)....shopping... (maklum la musim gaji.....) ada jugak member yang ajak, tapi aku tolak......baik aku rehat dalam bilik......tu yang sakan aku tido tu..... malam semalam, pukul 9:30 aku dah tido.....tak pernah2 aku tido seawal tu......memang aku ambik peluang rehat betul2 kalau pegi kursus dan mesyuarat kat hotel..... santai sakan.....

papepun.....aku memang seronok dapat kuar pg mesyuarat atau kursus kat luar. lupa kejap masalah dan kerja2 kat sekolah.......selain tu dapat jumpa member2 dan tukar2 cerita......dan yang penting dapat merehatkan diri.......sesekali dapat rehat dan bersantai......

5 comments:

  1. Jalan Tunku Abdul Rahman bnyak kedai buku...

    ReplyDelete
  2. tau....tapi sensei malas nak kuar...lgpun jalan tar tu tempat sensei main2 je....selalu sgat ke sana.....

    ReplyDelete
  3. salam..sy dengar sensei nak fly ke jepun ?betul ke?Kerja @ melancong?

    ReplyDelete
  4. salam azriel......insyaAllah 24 Mei ni sensei fly ke jepun. bukan melancong la....kursus, 2 bulan....(alangkah seronoknye kalau dapat melancong.....hehehe)

    ReplyDelete
  5. kat maner tue ? tapi ok la tue sensei, sambil berkursus boleh `menyelam'..

    ReplyDelete