Monday, May 10, 2010

Aku dan duniaku 155 .... bila ada yang menyingkap kenangan lalu.....

salam untuk semua......

apa khabar guests?? sori la lama tak menulis...biasa la x de citer. lagipun minggu2 yang baru lepas ni aku berada dalam tahap kesibukan yang melampau......hehehe.....mana nak siapkan bahan kursus untuk presentation di jepun lagi, mana nak jadi fasilitator kursus jati diri jenesys ke jepun lagi (baru sudah 7 ~ 9 Mei lalu.....), mana nak buat soalan midyear exam lagi...(ni dah siap awal2 dah...), mana nak bawak budak persatuan jepun ke aaj lagi.....mana nak siapkan kerja2 library yang bakal ditinggalkan untuk tempoh 2 bulan nanti lagi.......fuuuhhh.!!!! memang boleh terencat jugak suis otak ni dibuatnyer.......)tapi alhamdulillah.....mana yang perlu tindakan segera tu, siap dah.....yang belum lagi ni....insyaAllah akan cuba disiapkan......(hrmmm.....mampu ke ni???)

dalam kesibukan melampau tu.....sempat jugak aku mengalami peristiwa yang membawa aku balik ke zaman remaja....(cewah..!!!! iyo la tu .....hehehe...)semasa kursus jati diri jenesys yang lalu, aku sempat bertemu teman lama......teman masa aku dimaktab dulu.....kebetulan dia ada urusan di kuala lumpur, jadi dia menghubungi aku. mulanye serba salah jugak...tapi untuk tidak menghampakan permintaan teman lama, aku bersetuju......kebetulan pulak slot aku dah sudah di sebelah pagi dan petang pulak hanya sesi tak rasmi......so, aku mohon dari urusetia kursus untuk keluar sebentar.......

pertama kali melihat teman aku tu, terkejut jugak la.....bukan sebab perubahannya, tapi sebab tak de yang berubah pada dia....(kecuali saiz badan la......sori geng.....hehehe...). dia masih macam dulu.....macam yang aku kenal waktu di maktab dulu.......banyak yang kami borakkan.....tentang kerjaya masing2, tentang keluarga.....(dia je la yang banyak citer.....hehehe....) bertanya dan bercerita tentang perjalanan hidup masing2 sejak keluar maktab hingga la sekarang.......dan mengimbau kenangan semasa di maktab dulu........seronok menghabiskan masa berborak dengan teman aku ni......memang la dia tak berubah.......

aku tinggalkan teman aku dengan macam2 cerita yang kami kongsi......tapi yang seronok dan nostalgianyer bila menyingkap semula kenangan masa dulu....memang banyak kenangan pahit dan manis kami alami semasa maktab dulu........yang banyaknye adalah kenangan yang aku cuba lupakan......tapi hari tu memaksa aku untk mengimbas semula......

papepun terima kasih untuk teman aku tu......kerana menyingkap kenangan lalu itu telah mengajar aku erti menghargai dan bersyukur atas apa juga nikmat yang diberikan oleh Allah. akan ku ingat kata teman ku, setiap yang berlaku itu ada hikmah nya dari Allah......kerana memang itulah ketentuanNYA

terima kasih, teman.............insya Allah ada ruang waktu ingin lagi aku menyingkap kenangan bersama kamu........

No comments:

Post a Comment