Monday, May 31, 2010

Aku dan duniaku 162 ....... jalan-jalan 1...

salam untuk semua.....

alhamdulillah.........dah hilang pun penat dek sakan berjalan dan shopping ari sabtu ari tu.....(tak la shopping sangat...hehehe....). aku kuar dgn member jam 10:00 pg...lama tak naik densya jepun...(kat malaysia pun ada densya gak...komuter....). tapi pemandangan yang biasa je....sudahnya aku sempat tido menjelang nak sampai ke destinasi jalan2 ari ni.....

akihabara......


tempat yang mesti pergi kalau sampai jepun.....akihabara....electric town...aku suka kat sini sebab boleh tengok macam2 gadgets baru yang berkaitan elektrik....kebetulan ari jumaat ari tu ipad baru dipasarkan kat jepun.....so, sempat la test kejap....memang canggih pun.....tapi x terbeli la nampaknye.....aku kira2 kalau duit malaysia...hrmmm....mau 6, 7 ribu hinggit....yang lain x de yang baru la kat situ......oh ye, sempat gak ke laox, beli omiyage sikit....(tempat ni memang banyak jual omiyage selain asakusa......). omiyage yang paling murah pun 3oo yen....hrmm lbh kurang rm10...(camne aku nak beli untuk member ni.....mau kedana aku dibuatnye....hrmmm.....x pe ada 6 minggu lagi nak pikir......alah...payah2 aku beli kat 100 yen shop je....hehehehe...memang itu pun perancangannye......hihihi...).


awek bagi tisu free ....cute kan....


habis shopping dah tengahari....member cadang nak makan tenya, tapi kedai yang biasa pergi kat situ dah tutup, so aku cadang kan makan sushi.....fuh...memang saiko (paling best) la rasa sushi original......yang tambah best tu...kaiten sushi lagi...(sushi yang pusing2 tu la.....)


lunch ....sushi...


lepas makan, hari siang lagi....hrmmm....jom ke asakusa, cadangan member aku.....aku ok je...so ke asakusa la kami...kebetulan member aku ada benda nak cari kat situ.....kat asakusa sempat shopping omiyage lagi....(kena beli sikit2 sebab nak kira budget.....hehehe....). kat sini pun x de yang berubah.....aku suka beli ame (gula2) dan senbe (biskut beras) kat sini.....ni pun nak buat omiyage......(hrmmm....asyik beli omiyage je, untuk diri sendiri bila nak beli.....???...nanti la....lama lagi.....tengok kan, betapa sayangnya aku kat kenkawan....beli omiyage untuk diorang dulu baru pikir untuk diri sendiri.........kan...kan...)

kat asakusa....best betul kat sini....rasa nak beli sume...


pastu bila tengok hari dah nak hujan, aku pun ajak member balik.....sampai institut kepenatan....sampai esoknye aku rehat....(so hari ahad tu tak kuar mana2....lagi pun nak buat persedian untuk presentation esok hari nya (isnin).....)

best gak la kuar jalan2.....tapi cam member aku cakap, kena control...lama lagi kat sini.....tapi pengalaman paling seronok ialah pegi 100 yen shop.....cam orang mabuk bershopping......setakat ni dan 4 100 yen shop aku dan member pergi riki......hehehe....ni nanti aku citer kat post lain la.....

papepun........aku dapat release tension pikir pasal presentation dan projek kursus ni bila jalan2 dan bershopping.

5 comments:

  1. wooo..bestnye cerita sensei..macam first time p jepun plak rasenye..haha..ni yang semangat nak p nihon ni..haha

    ReplyDelete
  2. cari sceene yg cantik2......photo pun ada tema....cari tema...and shoot.....x rugi sbb digital..... storage dlm blog atau apa2 pun..... & tracking nostalgia.........salam.....

    ReplyDelete
  3. fikri....nanti sensei citer lagi....kalau ada masa. pack sangat jadual sensei...hehehe

    sifu....
    insyaAllah kalau ada kelapangan saya akan ambil gambar yang cantik. masalahnya sekarang, nak keluar tu tak tau bila la sifu....nak jenguk universiti dulu pun belum ada peluang lagi...padahal dekat je...nanti la. papepun kamera mesti standby kan...hehehe

    ReplyDelete
  4. ui seronoknye sensei, kalo 2 bulan every weekend boleh kuar mcm ni, mksudnye 8 kali la shopping (baca mmenghabiskan duit) haha~ seronok2! kalo sy dh pokai awal2 dh ni~ sy xreti manage budget, haiyok~

    ReplyDelete
  5. hahaha....memang pun munir...memang kena pandai budget...kalau tak menjelang habis kursus sensei kurus kering kelaparan.....tapi weekends tu perlu la kuar...nak releasekan tension mengadap projek seminggu.....

    ReplyDelete