Sunday, May 23, 2010

Aku dan duniaku 160...... meninggalkan seketika ....

salam untuk semua.............

seronok betul menghabiskan masa hujung minggu kat kampung. lama aku tak jenguk emak dan anak2 buah....(sebab hari sabtu sentiasa ada agenda di sekolah .......). tapi kali ni aku akan tinggalkan sekolah agak lama. aku balik nak pack barang untuk ke jepun 2 ari lagi. ni pun satu yang menyeronokkan.......'bercuti' ke jepun......(aku akan menghadiri advanced training 4 japanese language teachers...kat urawa, jepun) walaupun pegi sebenarnye untuk buat projek yang dah dirancang, tapi biar la 2 in 1. belajar...belajar gak, bercuti....bercuti gak.....(kata orang sambil menyelam minum air)

bagi aku yang seronoknye aku dapat menjauhkan diri sekejap dari sekolah.....tempat di mana aku rasa semakin tak seronok.....kenapa??? sebab banyak sangat perkara yang berlaku kebelakangan ini yang buat aku tak suka dan menyampah......betul la kan....ada hikmahnye ALLAH nak bagi bila berlaku sesuatu tu.......alhamdulillah...ALLAH bagi aku peluang untuk 'bercuti' seketika dengan menghantar aku berkursus ke jepun.....yang pada pendapat aku untuk mengelakkan rasa menyampah aku pada suasana dan warga sekolah semakin menjadi2......(sapa makan cili, dia la rasa pedas..............

aku kesian kat kenkawan aku yang terpaksa terus mengharungi suasana sekolah yang semakin kurang seronok tu..... terpaksa berpura2.....(hrm....tak pe la geng.....sabar je la ye....). ada la suara2 kekecewaan yang aku dengar dari cikgu2 kat sini.......terutama dengan perangai budak yang semakin kurang @%&$.......yang tak mengenang jasa...

alhamdulillah, ya ALLAH aku mengucap syukur ke hadratMU kerana memberi aku kesempatan untuk berkursus ke jepun dan membolehkan aku meninggalkan seketika masalah di sekolah......
terima kasih............

p/s kepada kenkawan yang tinggal......jangan jeles ye.....aku akan cuti sakan kat sana....!!! hehehe....

No comments:

Post a Comment