Monday, May 17, 2010

Aku dan duniaku 157........'hadiah' hari guru....

salam untuk semua......

SELAMAT HARI GURU(16 Mei) buat semua warga pendidik......HARI BELIA(15 Mei) buat semua belia negara .........dan SELAMAT HARI JURURAWAT(12 Mei) buat semua jururawat yang sentiasa prihatin...............oh ye.....SELAMAT HARI IBU(9 Mei) buiat para ibu tercinta................MEI, bulan yang cukup istimewa...........bulan meraikan insan2 istimewa dalam hidup kita dan yang berjasa untuk negara.............

Aku pun banyak dapat ucapan hari guru dan hari ibu.....(ni yang aku pelik ni.....mana pulak la datangnye anak ........tapi papepun terima kasih la pd yang antar ucapan hari ibu tu......ada gak la yang rasa aku layak untuk jadi ibu.......heheheh.....ek...eleh....perasan......)

tapi aku sedih gak la bila ada rakan guru aku yang dapat 'hadiah' istimewa untuk ari guru taun ni. hadiah berbentuk kata2 yang kurang sedap dan kurang sesuai diucapkan kepada seorang insan yang bergelar guru.....(tak yah la aku senaraikan kat sini.....buat sakit ati dan geram je......) tapi.....itu la kan....budak2 skarang yang dah terlebih cerdik......yang dah x hormat guru.......yang dah pandai 'berambus' kan cikgu2 dia........yang dah mahir berlawak yang kurang ajar........yang mengutuk cikgu kat belakang........yang sombong dan hidung tinggi.....inikah sikap pelajar 'sbt' yang nak dibangga2 kan....????

aku musykil la........di mana silapnye......sampai jadi camni???? salah cikgu yang ajarannye kurang ke atau memang pelajar yang kurang ajar......hrmmm.....entah la....(aku tengok cg2 kat sekolah aku ni siang malam, sabtu ahad pun datang sekolah mengajar budak................)

papepun......terima kasih la buat pelajar cemerlang yang memberikan 'hadiah istimewa' untuk cikgu2, kawan2 aku sempena hari guru taun 2010 ini.......pastinye 'hadiah' yang akan jadi kenangan selamanye...........

6 comments:

  1. sensei, cite pe ni..nak tau jgk..huhu..gossip..haha..rindu zamn begosip dgn ckg2..hehe..

    ReplyDelete
  2. biasa la acap....citer budak kutuk2 cikgu...tapi kali ni daring lagi.....masuk blog lagi....tapi x boleh la nak menggosip kat sini....BAHAYA..!!!!

    ReplyDelete
  3. sensei, selamat hari guru!!!
    ish3, blog mnekah?? jahat betul bdk2 zaman skang ni yer...
    p/s: ble sensei g jepun?

    ReplyDelete
  4. sensei g jepun 24/5!!! ooohh bestnye! 2 bulan kn sensei?? (terasa gatal nk jwb soklan rifqi,haha..takpe2, bg pihak,haha)

    ye btol2, bahaya! ish..ni xboleh jadi ni~ ramai dh cg2 ckp mcm ni..haiyak~

    ReplyDelete
  5. hehehehe.....thanks munir jawabkan untuk sensei....
    reefqi, sensei pg 2 bulan sampai 24 julai...kursus kat japan foundation urawa. tengok jadual kursus kali ni cam pack je. weekends je la free.....tapi x pe...jalan tetap jalan....shopping tetap shopping...kan, munir?? hehehe....
    nanti la citer banyak2 kat blog......

    ReplyDelete
  6. yesss, mesti! mane boleh tggal yg tu..haha..amek2 gmbar lagi kn bnyk2.aduyai.xmerasa lah bdak2 stadi kt m'sia je..pdn muka acap! haha~

    ReplyDelete