Wednesday, September 29, 2010

Aku dan duniaku 179...... nostalgia tarikh ini.....

salam untuk semua.......

fuuuhhh....!!!! kesibukan raya dan kembali semula ke sekolah, menjauhkan aku sekejap dengan 'duniaku' ini..... banyak sangat benda yang nak dibuat........sebab tu la aku tak berapa suka kalau cuti panjang sebab banyak kerja yang akan terkumpul lepas cuti tu nanti.......hehehe... bukan la tak suka cuti, tapi kalau panjang sangat, mood nak kerja lepas tu pun lambat je nak timbul semula.......bandan yang dimanjakan sepanjang cuti, malas nak aktif semula.....

nak tulis post kat blog ni pun camtu la...... kena tunggu mood betul2 ada. kalau tak, tak tau nak mengarang apa......bukan tak de citer, tapi kesibukan tahap melampau tu yang menghalang aku nak mengadap blog ni selalu.......sori la pada guests yang sentiasa singgah, tapi masih terpaksa membaca post yang sama.........

lepas cuti raya aritu, 1st day of school, isnin, 20 september, adalah tarikh lahir aku yang ke....ttuuuuuttttt!!!....hehehe....(kena cover gak la sebab angka dah terlampau unik....hehehe...). malam tu hp aku dah bertalu2 didatangi msg ucap selamat. mana yang aku rasa perlu jawab, aku jawab la.......yang lain tu aku k.i.v dulu. tapi salah satu sebab kenapa birthday tahun ni nostalgia ialah.......dah 1/2 jam dari teman2 dan bekas pelajar msg aku terima, msg dari orang yang ditunggu2 tak jugak tiba......aku mula rasa sedih dan kecewa.....kerana dia melupakan.....dan bila msg itu tiba pun, just ucap selamat yang ringkas...........bertambah 'sentap' la aku.......spoil mood ceria birthday aku hari tu......dan aku meraju dengan dia sepanjang minggu......(bukan sepanjang hari tau.... tapi sepanjang minggu!!!!)

tapi bila sebelah petang aku tengok fb, banyak ucapan yang diterima, terubat gak la sikit rasa kecewa.....aku cuba hilangkan rasa kecewa tu dengan membalas setiap satu ucapan yang dikirimkan dan menjelang jam 12 tgh malam ari tu, alhamdulillah, aku berjaya menghantar kepada semua ucapan terima kasih atas ucap selamat yang diberikan..........satu kepuasan!!!!

merajukku masih berpanjangan.............keesokan harinya aku terharu pulak dengan satu kejutan. menanti di pegion hole aku kat sekolah adalah kotak coklat. puas memikir, dari sapa dan setelah melihat postage dan alamat dibelakang kotak tu, aku jadi terkedu....... + gembira. rupanya kiriman hadiah hari jadi dari australia!!!!! bekas pelajar aku, faidzal dan bota yang mengirimnya......terharu aku sebab mereka yang jauh masih mengingati tetapi dia yang hadir dekat denganku lupa untk membisikkan ucapan...... ini satu lagi sebab mengapa tahun ni nostalgia sikit........thanks again faidzal, bota!!!

....drp faidzal dan bota.....down under.....

satu lagi nostalgianya tarikh 20 september tahun ini ialah hadiah dari teman istimewa dulu2......(citer lama la......)sebenarnya aku menerima hadiah ini sehari sebelum tarikh itu. bertemu dia di kuala lumpur....dia 'memaksa' aku untuk menerima pemberiannya....terima kasih teman....!!!! (pasal ni tak yah la citer panjang2.......hehehehe)

....drp teman dulu........

dan malam tarikh itu, aku mencari sesuatu untuk diriku....seperti tahun2 sebelum ni, aku mencari hadiah hari jadi untuk diri sendiri ....(walaupun tahun lepas dah kata tak beli hadiah untuk tempoh yang lama....sebab dah beli hadiah termahal.....wtf 9002....tapi kepuasan menghargai diri sendiri tu tak ada la pulak rasanya........) so aku dapat kan seutas jam tangan untk diri sendiri.........sebagai syarat memuaskan dan menghargai diri sendiri.......

oh ya.... tak lupa juga hadiah comel dari arif, bekas pelajar yang sentiasa menceriakan ....... thanks arif!!!

......si comel...drp arif....

nostalgianya tarikh 20 september tahun ini adalah suka duka yang aku alami pada tarikh ini......namun begitu aku memanjatkan kesyukuran kehadrat ALLAH swt kerana memanjangkan usia ku untuk menikmati kehidupan ini dan mengharapkan berkat yang berterusan dari NYA....insyaAllah...................

akhir sekali kepada semua teman dan bekas pelajar yang mengirim ucapan pada 20 sepetember lalu, sekalung penghargaan dan ucapan ribuan terima kasih ikhlas dari hati aku sampaikan buat semua..............terima kasih kerana mengingati......(walaupun sebenarnya fb yang mengingatkan...... :).......

kenangan 20 september 2010...................

2 comments:

  1. Ucap selamat yg paling berharga 'Salawat Nabi' Sekali kepada Baginda 10 kali kita mendapat manfaatnya......Lihat dalam dirimu...apakah yg paling berharga.........dirimu yg hakiki.....perasan adalah mainan hidup....bisikan adalah godaan......Selamat mensyukuri nikmat kelahiran kita.........ws

    ReplyDelete
  2. terima kasih sifu.....insyaAllah saya amalkan setiap hari.....

    ReplyDelete