Tuesday, November 23, 2010

Aku dan duniaku 184...cuti??

salam untuk semua....


lama tak menulis. ketandusan idea sebenarnya (x boleh bagi alasan lain sebab memang x de idea nak menulis) citer banyak sebenarnya....hrmmmm.....camne tu kan. ada citer tapi tak de idea nak menulis............(ingat senang ke nak menulis ni......kena perah otak jugak nak susun ayat biar betul......bahasa bercakap tak sama dengan bahasa menulis...........nanti salah tulis ada pulak yang terasa dan kecik hati...........betul tak??)

cuti sekolah dah seminggu berlalu.........bebudak sekolah dah buat ape yang diaorang suka.(bukan bdk spm dan stpm la......) aku pun sepatutnya dah bersukaria buat apa yang aku suke......tapi sebenarnya tidak......aku kat sekolah ni. mula semalam aku dah ada kat sekolah. banyak keje aku nak kena siapkan sebelum aku betul2 bercuti.
aku kena buat beberpa rakaman cd pendengaran untuk diposkan pada pelajar jepun yang nak ambik exam jlpt 5 dis ni. nak kena cari alamat dlm register. nak kena buat blueprint pss untuk 2011. nak kena buat kertas kerja hari kebudayaan jepun tahun depan (sekolah aku jadi tuan rumah) sebab awal tahun nak bentang pada unit sbp, japan foundation dan japan embassy, na sediakan bahan untuk kelas intensif bahasa jepun. dan baru tadi aku dapat surat kena ganti guru penyelaras bestari pegi bengkel 3 hari kat pd minggu depan. mak aii!!! bila nak cuti ni.........

tapi dalam tak dapat bercuti ni, ada hikmah sebenarnya.......aku pun bukan betah sangat duduk lama2 tak buat pape kat umah. paling tahan pun aku boleh lekat 3 hari je kat umah. pastu mula hilang akal..........sudahnya sekejap2 aku ke kl, menghabiskan masa kat kedai buku atau window shopping.......sampai mak aku cakap....sama je macam tak cuti......hehehe......

kebelakangan ni, bila tak de kerja nak buat aku macam hilang akal......mula la cari apa yang boleh dibuat.....nak baca buku pun tak de mood kebelakangan ni....(pelik kan?? sedangkan buku tu la yang paling aku suka......) sedangkan buku yang belum dibaca melambak2.......

cuma skarng tengah tunggu rancangan adik nak ke mana untuk percutian keluarga....itu pun kena tunggu hujung tahun sebab anak buah no 3 aku akan berkhatan 5 dis nanti........baru la boleh bercuti betul2 kot..... (itu pun kalau jadi........hrmmmm)

kesimpulannya.....bagi aku cuti ke tak cuti ke sama je. dah umur cam ni tak teruja sangat nak bercuti rasanya.....cuma aku akan teruja bila tengok anak2 buah aku seronok.... (diaorang tak demand lagi apa nak buat, mana nak pegi cuti2 ni......sebab tau aku tak de kat umah kot...hehehe....). tapi pape pun ada peluang cuti, bercuti la betul2..........


selamat bercuti untuk yang bercuti!!

No comments:

Post a Comment