Tuesday, February 22, 2011

Aku dan Duniaku 191.....seronoknyer tengok mereka.....

salam untuk semua,

just nak singgah kejap je. banyak keje nak buat sebenarnya ni. tapi sebab ada citer nak kongsi dgn guests, aku singgah dah tulis la kejap post ni.

ari sabtu lepas ada kursus latihan dalam perkhidmatan untuk cikgu2 sekolah aku. kursus membuat blog panitia matapelajaran. kursus ini tercetus hasil idea tuan pengetua yang nakkan semua panitia kat sekolah aku ada laman blog berinformasi sendiri. so, jk pss, perkembangan staf dan ict bekerjasama menganjurkan kursus ni.

alhamdulillah walaupun ari sabtu tapi cikgu2 yang menyertainya sungguh bersemangat. 5 jam kursus terasa kejap je. tapi yang penting lepas je kursus tu semua panitia dah ada laman blog masing2 (kecuali pjk, sebab cikgu2 dia x ada). pegawai pkg, en norizan dan member dia en shafi'e yang bagi kursus.

yang seronoknya tengok ckgu2 punya la terlalu khusyuk, sampai nak ajak makan waktu break pukul 10 pun susah. 1st time buat kursus cikgu2 tak nak pegi makan. sampai terpaksa guna kuase veto dan arahkan berhenti, baru la diaorang berhenti. pastu rehat yang 1/2 jam sepatutnya, jadi 15 min je sebab cg2 tak sabar2 nak sambung semula. suka sungguh aku tengok bila cikgu2 bersemangat ni.

pastu apa yang seronoknya aku tengok ialah hampir semua blog yang siap, bukan main canggih lagi. siap flash lip lap lip lap lagi. (mengalahkan blog aku ni.....hehehe) tapi x pe la, yang penting semangat tu.

aku harap cikgu2 ni akan terus aktif mengupdate blog panitia masing2. dan aku x heran la kalau lepas ni diaorang wujudkan pulak blog peribadi. lagi la seronok nak baca, kan??.........x sabar aku nak mengikuti perkembangan blogger2 baru yang ghairah ni.....hehehehe.....

buat cikgu2 sdar, selamat memblog. semoga ilmu yang dipaparkan di blog masing2 tu akan memberi manfaat kepada semua pelajar di luar sana.

oh ye......kalau nak jenguk blog cikgu2 sekolah aku ni, pegi je ke link pss sdar seremban kat blog list aku ni dan klik je......senang je kan........

2 comments:

  1. Ahahaha! Saya pun terkejut tgk HM wajibkan setiap panitia ada blog..harap2 ckgu semua ada masa dan kesanggupan utk konsisten mengupdatekan blog masing2..

    all the best!

    ReplyDelete
  2. tq nukman.....

    hm nak sdar ketaraf sbt yang sepatutnya. ilmu guru2 sdar dikongsi bersama pelajar2 luar.....

    ReplyDelete