Sunday, May 1, 2011

Aku dan Duniaku 196......mabuk di bookfair

salam untuk semua............

pagi tadi seawal jam 10 aku dah kuar rumah. rancanganya nak ke bookfair di pwtc. masuk kali ni dan 3 kali aku ke bookfair. ari selasa ari tu aku pegi bawak budak pss aku. 5 jam kat situ. habis jugak la beratus beli buku. semalam aku ke sana lagi dgn member, tapi x beli banyak pun sebab member nak singgah kejap je. dan tadi sekali lagi aku ke sana, kali ni sorang2 (aku lebih selesa sorang2 sebenarnye.........) lebih kurang 5 jam jugak aku habis kan kat sana. pukul 11 sampai pkl 3 ptng. sebab ari ni hari terakhir bookfair tu, orang punyer la ramai. sampai bersesak2 berlaga punggung nak bergerak. halal kan je la......nak bwt camne.......

tapi yang aku suka tengok kat bookfair ni ialah hampair 90% pengunjungnya ialah orang melayu kita. sape kata orang melayu x suka membaca???tambahan pulak diaorang bawak anak2 masing2 shopping buku. lepas tu sianak akan duduk bersila kat sekita lobby tu, tanpa mengira tempat kusyuk membaca buku yang baru dibeli. seronok sungguh aku tengok. budaya membaca dah diterapkan seawal usia kanak2 lagi. harapnyer akan berterusan minat terhadap buku tu hingga tua....(macam aku ni.....hehehehe)

buku2 yang aku beli

terujanya aku kali ni ialah harga runtuh buku2 yang dijual. kalau ari selasa aritu, hanya 10% je tapi hari akhir ni harga diskaun sehingga 40% pun ada!! tu yang sakan aku menshopping buku tu. walaupun beli bukan untuk aku (untuk pss) tapi macam orang giler jugak la kehulu ke hilir ke booth yang menawarkan diskaun untuk beli buku. percaya tak, aku berulang alik ke kereta meletak buku2 yang dibeli sampai 3 kali??!!! dah x larat tangan nak memegang plastik buku yang semakin berat.......(next time nak bawak beg luggage yang tarik tu.....aku nampak orang bawak tadi......good idea......hehehe).....sudahnya penuh boot kereta aku dek buku yang dibeli!!!! puas aku!!! lama aku tak menshopping buku cam ni........terima kasih pada pibg yang bagi sumbangan untuk beli buku2 ni............tunggu bookfair selangor pulak hujung bulan mei ni....hehehe..

boot kereta aku yang penuh dengan buku2 ......

4 comments:

  1. Itulah impak dari NILaM kelolaan PSS di sekolah2 kan dah nampak budayanya......

    ReplyDelete
  2. boot kete sukan tuuu~ huhuh~

    ReplyDelete
  3. salam sensei...lme dh x komen kt blog sensei..haha...wahhhhhhhhhhhh.... bnyk nye buku!!! haha..kt umah dh bleh bwt library dh ni...

    ReplyDelete