Saturday, July 23, 2011

Aku dan duniaku 200........pandangan anak 11 tahun...

salam untuk semua.........

cuba untuk aktif menulis semula....hrmmm...boleh ke??? ...atau sekadar mengisi masa yang kadang2 terluang....(mungkin jugak)....???? tapi papepun, aku nak citer sesuatu la kat sini.....

siang tadi aku ke sunway lagoon, taman permainan yang cukup popular, bukan saja di malaysia, malah di benua asia juga.......(x pasti betul ke tak statement ni......aku agak2 je....). seronok dapat sesekali menghiburkan diri sendiri. sebenarnya aku pergi menemankan member aku bawak bebudak dia ke sana. kira menumpang la ni. dalam menumpang2 tu, aku ajak anak2 buah aku pegi sekali......maka bergembira la mereka di sana. berendam sampai segala2nya kecut...hehehe

bila hujung minggu memang la ramai manusia kat sini. macam2 jenis ada. kiranya kalau sesiapa hobi dia 'memerhati manusia' atau 'people watching', tempat ni memang sesuai sangat......apatah lagi kalau nak 'cuci mata'......hehehehe.......paham2 la kan......

tengah tercari2 tempat untuk 'berkelah' kat water park kat situ, tetiba anak buah aku bersuara, "macam kat luar negara kan makyong...."
"kenapa pulak bang?" tanyaku.
"sebab orang asing lebih ramai. macam kita pergi tempat dia pulak", selamba je anak buah aku yang berusia 11 tahun tu menjawab.
tersentak aku sekejap dengar jawapan tu. dan aku perhatikan sekeliling. hrmmm......memang betul pun.
sunway lagoon dipenuhi oleh pak-pak dan mak-mak arab (dan kaum yang sewaktu dengan nya) yang ramai membawa anak2 mereka ke sana. rasanya hampir separuh pengunjung sunway lagoon tu, puak2 arab ni je. itu belum tambah lagi yang dari korea, indon, india dan ada juga dari negara orang putih (sebab kulit dan pakaian dia berbeza.....)

selamba je puak2 ni berpakaian mandi yang menjolok mata...x kira la perempuan ke, lelaki ke, sumenya sama.......kemudian sesat la pulak kaum melayu kita yang juga berpakaian 'sesuai' untuk mandi tanpa rasa malu langsung........memang la ada etika berpakaian kat situ, tapi ada jugak etika untuk orang melayu, islam yang lebih sopan. ni melebihi minah saleh lagi.......hrmmmm.....biar la. itu hak dia...kan??

so, pada aku betul la kata anak buah aku tu. dah la yang memang pelancong luar tu dah ramai, ditambah la pulak orang negara kita yang nak jadi macam pelancong luar tu.......mana tak terasa macam berada di luar negara....kan???

itu pandangan anak buah aku yang berusia 11 tahun.
guests pulak macammana....??????


gambar2 ......sikit je

parking dalam sunway pyramid......
ambik gambar takut terlupa kat mana parking
(kenangan pahit di midvalley....hehehe)



x sempat nak feed sebab belum time feeding waktu tu.....
so, posing je la......


kat wild life park.....


rerama menghirup madu bunga yang dijadikan umpan


bear feeding......hehehe



the longest hanging bridge in the world......
masa nak cross tadi ada board yang tulis camtu....



nak juga la ada kenangan di sunway lagoon .....kan????


anak2 buah aku......
(si kecik tu dah masuk air x nak keluar)

2 comments:

  1. pengajarannya silalah datang ke Sunway Lagoon utk mencuci mata~ heh, kene dtg ni! huhuh~

    ReplyDelete
  2. betul3....hehehe....alamak lupa la pulak nak tulis kesimpulannya kan.....hehehe......

    ReplyDelete