Monday, July 4, 2011

Aku dan Duniaku 198.......mak aiii!!!!...sebulan hibernate....

salam untuk semua......

baru lepas jenguk2 blog. rupanya dah teramat lama sangat aku x mengupdate blog dengan citer2 aku. bulan jun langsung x de citer. sebulan blog aku hibernate. kenapa ye??? hrmmm......mungkin sebab bulan jun tu bulan cuti sekolah, so aku pun bercuti sakan. baik buku mahupun blog aku x usik langsung.

cuti sekolah minggu pertama aku ke penang, anak sepupu aku bertunang. minggu ke dua cuti aku pg langkawi dengan cikgu2 sekolah, program ldp. pastu buka je sekolah aku bermesyuarat selama sminggu di kl. balik ke sekolah semula sibuk dengan sukan tara, acara sebelum sukan. pastu tu sakan dengan sukan sekolah. malamnya pulak sibuk dengan dinner amal pibg.

pastu tu seminggu sekolah seperti biasa. hujung minggu ari tu (2, 3 Julai) bersama pasukan wind orchertra di alam shah dan picc. dan sekarang ni berbengkel dan berkursus di ipoh perak sampai ari rabu nanti (4 ~ 6 julai).

rasa melayang camtu je hari2 aku. rasanya dah lama aku x buat kerja yang menyeronokkan macam bersantai tengok csi series, kegemaran aku (sebab sejak kebelakangan ni malam pukul 10 je aku dah pengsan), baca novel2 ringann tentang kehidupan dan yang paling aku miss shopping buku kat mph.....lama sungguh aku tinggalkan aktiviti ni.......bila la boleh buat agaknya......tu belum lagi jalan2 kat melaka (yang memang aku suka.....)...InsyaAllah, aku akn curi2 jugak masa untuk buat sume tu balik......

ni pun aku curi2 waktu masa bengkel yang x de slot malam (kali pertama x de slot malam ni....) untuk jenguk2 fb dan baca blog2 favourite aku....lagipun wifi kat hotel ni memang laju giler....seronok sungguh surf internet........

kesimpulannya.......
kita perlu pandai menggunakan masa yang terhad yang kita peroleh dengan perkara yang berfaedah dan menggembirakan kita.....biarpun sekejap tapi jika memuaskan dan memberi kelegaan kepada kita, buat la.......kadang kala benda yang kita buat sebentar cuma itu mampu membuat kita tersenyum tanda kita gembira............. luv....:)

2 comments:

  1. sensei!...lme menyepi..holiday sakan ye..hehe...sensei kne qada sebulan post...jd dua post sehari tau..hehe

    ReplyDelete
  2. mak aii!!! nak cari idea tulis 1 post pun jadi blurrr sekejap, nikan pulak nak 2 pos sehari.....huhuhu...

    memang la....lama jugak tak ceciter kan....hehehe

    ReplyDelete