Sunday, January 10, 2010

Aku dan duniaku 140 ...... fuuuhhhhh...!!!!

salam untuk semua..............

fuuuhhhh..... tak tau camne nak bagi tajuk post kali ni.......... tapi tajuk ni menggambarkan apa yang aku rasa selepas seminggu ni............akhirnya dapat melepaskan penat....

alhamdulillah, berlalu dah seminggu hari persekolahan yang memenatkan...........minggu yang terlalu pack dengan mcm yg perlu dibuat. minggu pertama mula bekerja semula, lepas bercuti panjang......(dah cuti panjang pun nak berunguk jugak bila mula kerja balik kan...... apa la.....)

ari isnin dan selasa buat aku rimas......rimas sebab library aku dlm keadaan kucar kacir..... kata orang macam tongkang pecah.....bersepah. budak pun aku tak bagi masuk lagi. sebabnye....kontraktor tengah pasang aircond baru....... lapan unit tuuuu.....!!!!!!! (menggigil la lepas ni duduk kat library.....) selepas hampir 3 bulan tak de aircond kat library tu, akhirnya nyaman dan selesa la semula kat situ.......(terima kasih aku nak ucapkan kat penolong kanan sebab usahakan aircond ni.......)

tapi, yang sakitnya lepas kerja pasang aircond tu, ialah bila time nak kemas balik library tu. banyak kerja nak buat. nak buang habuk, nak lap rak2 dan meja, nak mop lantai dan nak susun semula kerusi meja yang huru hara tu. ambik masa 2 hari jugak la aku dgn kak liza (pembantu library aku....) nak jadikan suasana selesa balik dalam library tu.............. tapi alhamdulillah hari khamis budak dah boleh masuk dan gunakan library dengan selesa...............

hari isnin tu jugak nazir datang memantau sekolah. datang check library pulak tu......tension betul.....dah la kena kemas library, nak layan pegawai tu lagi........fuuuhhhh, mencabar betul....

hari selasa, hari kedua sekolah dah mula masuk kelas, mengajar. pastu petang ada taklimat dan pendaftaran kelab/persatuan, unit beruniform dan sukan/permainan.


masa taklimat dan pendaftaran kelab/persatuan


hari ketiga, rabu...kelas seperti biasa la. tambah lagi kerja2 kat library......dan pastu petang ada mesyuarat rumah sukan......sampai pukul 4:30 petang.



masa mesyuarat rumah sukan

hari keempat, khamis.... petang dah mula perjumpaan kelab dan persatuan.....mesyuarat agung dan perlantikan jawatankuasa majlis......sampai pukul 6 petang...

hari jumaat....walaupun kelas habis jam 12:30 tgh, bukan boleh releks pun.....petang ada perjumpaan dengan pengawas pss pasal lantikan ajk baru..... itupun sampai lewat petang gak....

dan sabtu ...(orang lain cuti.....kami kena ke sekolah....) ada gotong royong perdana kat sekolah. aku terpaksa berkemas di 3 tempat iaitu bilik guru,bilik gerakan guru dan bilik bhs jepun....(sebab barang2 aku banyak kat tempat2 tu......walaupun aku x de kat situ...) tu pun sampai pukul 12:30 tgh..........lepas zuhor ke kl, ada urusan mustahak.....balik dah malam.......



masa gotong royong perdana

dalam seminggu ni aku rasa flat betul.....malam seawal jam 10 aku dah tido....(selalunye aku tido paling awal jam 12 mlm.....) aku perah betul tenaga seminggu ni.... sudah nye ari ahad aku lepas geram.....berekat dan tido sakan kat umah......fuuuuhhhhh......akhirnya dapat jugak aku hilangkan penat dek kesibukan seminggu ni........alhamdulillah....

dan esok........minggu baru bermula.......

p/s.....minggu ni aku tak usik langsung buku cerita yang aku sedang baca.......hrmmmm.....

5 comments:

  1. miss the old time..mengecat kelas, dorm, bwt2 skirting la mende lg kn..kt sni dh xde dah..huhu...ilmu dari pmbelajaran xlangsung tuh,hoho..kalo nk decorate klas tu,xdek lg havoc kn..yela,masing2 nk bg klas masing2 cantik.haha.kalah sekolah perempuan, ye dak sensei? haha..tp skarang xtau la,maybe org laen pun dh ade yg mendahului sdar, wallahua'lam.. yg pnting, sdar torbaik ah! hak3.

    ReplyDelete
  2. mula2 buat tu memang semangat dan kreatif..tp nak maintin sampai akhir tahun tu...hrmmm...tapi ada jgk 2,3 kelas yang kekal esp. f5...ya la dah dewasa kan....kena la pandai jaga....seronok gak tengok diaorng semangat mengecat sampai tgh malam

    x pe la munir, nanti dah ada rumah sendiri boleh la gunakan pengalaman tu....jgn gaduh dgn isteri sudah....hehehehe.....

    ReplyDelete
  3. hak3.insyaAllah.bile la tu xtau la..haha.~

    ReplyDelete
  4. meriah sgt sensei sya tgk bdk2 tue!
    haha teringat last year tyme sy dan bdk2 kelas
    ceriakan kelas 5K..yela tkot ckg K kecik ati,haha
    best sgt..harap2 xde la kelas yg bole pecah rekod k.org..27 kali kot mng,

    gudluck SDAR! haha miss it.,

    ReplyDelete
  5. fikriey.....

    x tau lagi fikri. tahun ni ckg k pegang f4. kelas ckg2 kain sume nak lawan kelas ckg k....tapi biasa la kan ckg k akan buat dgn releks dan konsisten...tu yang boleh maintain smpai akhir tahun tu....lagipun memang kena jaga ati dia sebab dia usaha sungguh2....

    d=sesekali dtng la sek tgk adik2 orchestra kamu...

    ReplyDelete