Thursday, March 18, 2010

Aku dan duniaku 150 ..................panggilan telefon....

salam untuk semua.......

petang aku hari ini dikejutkan dengan satu panggilan telefon. biasanye kalau tak de nama kat phone tu aku tak angkat. tapi tadi ntah camne ringan je tangan aku menjawab. dihujung talian suara lelaki
"mariana najmudin ye? maktab perguruan batu rakit 87/89?" eh?? aku terkedu. sape pulak ni. aku tertanye2.
"sape ni?"
"tak kenal ke?" tanya nya lagi.
"alumni mpktbr ye? satu batch dengan saya ke?" aku bertanya lagi.
"a'ah. awak pm5 dan saya pm6. kita sama2 elektif pj. sama2 naik bukit besi. ingat lagi tak?" jelasnya panjang.
lama aku mangambil masa untuk mengingat tapi tak jugak ingat2 (citer punye la lama....mana nak ingat.....27 tahun dulu......)
"hrmm......sori la. sape ni?" tanya ku lagi.
"azamy la. photographer......" jawab nya.
"alamak, sori la. saya ni bab nak ingat nama sori la. kalau tgk gambar mungkin boleh ingat kot," aku pula menerangkan. (sebenarnye malu sebab dia masih ingat kat aku dan masih ingat peristiwa sama2 dimaktab dulu sedangkan aku memang x ingat langsung.......)

selepas itu perbualan kami berkisar masa zaman maktab, bertanyakan teman2 yang masih dihubungi. rupanye ramai teman2 aku satu batch di maktab dulu dah jadi pensyarah di maktab dan kolej. mungkin kat u pun ada.

seronok betul dapat mengimbau kembali citer2 zaman remaja....hehehe.....aku tabik la kat member ni sebab usaha cari aku. satu lagi kelebihan fb.....menghubungkan kembali silaturrahim rakan2 yang dah lama hilang kabar berita. azamy jumpa aku di fb, hubungi sekolah unuk dpatkan no telefon aku. pastu dia call untuk confirmkan yang aku memang kawan masa maktab dulu. (thanks azamy sebab hubungi saya.......)

selepas ini aku menantikan gathering rakan2 sekolah aku waktu di convent kajang dulu....(ada member yang akan uruskan........x sabar rasanye.....) dan selepas ini aku mengharapkan akan ada lagi teman2 maktab yang akan aku temui di dunia maya ini........

ps.....azamy....sori sebab masih gagal untuk mengingati......

2 comments:

  1. Sensei...sibuk? saja je nak bagi kat sensei hasil kerja ebal yg pertama utk me"mixing"kan suara2 ebal. Kalau sensei berkelapangan, sng2 dengar la. Sama ada nak download di:
    http://www.mediafire.com/?rmxiikjmmzm

    Atau nak tgk kat youtube je...
    http://www.youtube.com/watch?v=JFo2ZT1kTjw

    Kalau sibuk, x payah dgr...saja je nak share...
    Lagu V6...sbb lagu2 jepun je yg kasi minus one...

    ReplyDelete
  2. iqbal....thanks maklumkan kat sensei...insyaAllah sensei akan tengok. belum ada kelapangan lg. but anyway....gambatte ne..


    afzainizam.....thanks kerana sudi singgah kat blog saya....sekadar berkongsi cerita....terima kasih kerana mnghulur salam persahabatn....insyaAllah akan berterusan....

    ReplyDelete