Tuesday, March 30, 2010

Aku dan duniaku 151 .....kejutan.....

salam untuk semua.......

sabtu 27/03 yang lalu aku menerima satu kejutan.....sedang menyiapkan entah apa kerja di pejabat tiba2 aku menerima panggilan telefon. suara lelaki dihujung talian tak aku kenali. aku cuba meneka tapi gagal.....dia kemudian memperkenalkan diri........sebaik sahaja namanya disebut aku jadi tak menentu.....(kalau ada yang nampak muka aku waktu tu sure ingat macam aku baru jumpa hantu....) dia yang dihujung talian adalah 'teman' yang pernah aku kenali 27 tahun yang lalu.......dia yang pernah rapat dengan ku.....dia yang aku tinggalkan kerana pendirian hidup yang berbeza.....dan dia yang aku telah lupakan lama dulu...........


kenapa sekarang dia hubungi aku??..........kenapa sekarang dia mencari aku...?? kenapa sekarang aku perlu mengingat semula kenangan bersma dia....??? ahh....aku benci dengan apa yang berlaku......dan aku mengharapkan dia tidak akan terus menghubungi aku...........

panggilan telefon itu mengubah mood ku ...... tak dapat aku nak gambarkan macammana perasan aku. selepas panggilan telefon berakhir, aku jadi lupa pada apa yang berlaku.....aku tak ingatpun apa yang aku bualkan ..... cuba mengingat membuat aku jadi sedih.....aku lepaskan dengan menangis sendirian..........

dan tika itu juga teman aku datang, terkejut melihat keadaan aku..... aku sandarkan diri dibahunya untuk meluahkan perasaan.....dan terima kasih teman kerana sudi mendengar. namun begitu maaf kerana membebankan dengan cerita nostalgia ku........sepetang temanku bersama, melayan perasaan ku........petang yang tak akan aku lupakan........

buat dia, aku ucap terima kasih kerana mancari aku tapi aku mohon agar hidup ku jangan diganggu lagi, dan buat teman yang bersama mendengar cerita aku, aku ucapkan terima kasih kerana memahami........kehadiranmu bersama petang itu amat aku hargai dan membuat aku bahagia............terima kasih

1 comment:

  1. jejak lama..... sejarah.....jejak ke hadapan vision... igauan jgn dilayan menyemak...an otak....fikir2kan langkah kehadapan yg perlu dikejar...dicapai....dinikmati.....satu pandangan ajerrrrr......ws

    ReplyDelete