Monday, June 28, 2010

Aku dan duniaku 167 ....jalan-jalan 6.....dekat2 je....

salam untuk semua......

alhamdulillah, ari ni aku ada citer nak kongsi dengan guests. hujung minggu ari tu aku dapat kuar dengan member. tak jauh pun. satu hari kami dapat jalan 3 tempat. walaupun tak jauh, tapi dapat banyak la jugak pengalaman menarik........

ari sabtu aku kuar bertiga, dengan member dan kohai (junior).... jam 9 pagi kami dah kuar....nak kejar jualan murah kat satu tempat ni.....kami ke tekstil town, nippori....(ingat kat nilai 3 je ada tekstil town ke...... kat jepun ni lagi canggih tau......). sampai kat sini sebelum jam 10....sempat la pilih2 kain yang murah. (murah2 pun rm3.60 semeter kalau convert rm kita....kira ok la tu....). yang seronoknya kat sini, kita boleh pilih kain sendiri.....pilih la banyak mana pun. tapi bila nak potong kain tu, bukan macam kat malaysia, salesgirl tu akan ikut kita dalam kedai......tapi kita kena angkat gulung kain tu dan bawak pegi kaunter potong......kalau nak beli 4 jenis kain, maka 4 gulung kain la kena angkat pg kaunter.....tak ke seksa kan.......(nasib baik tak kena letak semua kat tempat diambik......) pastu, ada gak jual kain siap potong, tapi bukan 4 meter macam kat malaysia. dia siap potong 2 meter, 2 meter dan bungkus cantik2 dalam plastik. seronok tengok kain kat situ......alhamdulillah, dapat la aku beli omiyage (souviner) untuk mak (japanese cotton....bergaya la mak aku raya ni.....hehehe)



kat textile town, nippori.....

pastu tu aku ngan member pegi sugamo. kat sini pun menarik gak sebab sugamo ni terkenal dengan 'obasan no machi' ...kira harajuku untuk makcik2 la....(tak tau pulak kenapa kami ke sini....hehehe...). yang seronoknya kat sini, suma kedai2 dia jual baju2 fesyen2 untuk makcik2....tapi yang buat kami terkejut, ada satu kedai tu, dari luar sampai dalam jual barang warna merah menyala.....yang syoknya...barang yang dijual tu sume pakaian dalam....(ada ke makcik2 nak pakai pakaian dalam cam ni..???? hrmmm.....kat jepun ni suma possible.....x de yang impossible....aku rasa la...).




kat sugamo.....



aku dengan member kat depan kedai 'merah'...

satu lagi yang buat kami terkejut ialah jumpa kedai jual durian dan manggis kat sini....bangganya tengok buah tempatan kat sini....tapi bila dekat tengok dia tulis ...'dari thai...' hrmmm........ bukan main tinggi lagi tukan kedai tu display durian tu...3 bijik lagi...bila tengok dekat2 nampak cam dah kering je....nak tau berapa harga dia???? sebiji tu 6800 yen dan sebijik lagi 500o yen....hah!! kali 3.7...kira la sendiri!!!...nak menangis kalau kempunan durian kat sini.....hehehe. manggis pulak dah kering2...aku rasa putih isi dia dah jadi hitam kot...(gambar manggis x dapat ambik sebab kat kedai lain....tuan dia x bagi ambik gambar.....sori la....)

durian 6800 yen sebijik.....!!!

pastu aku ajak member pegi tengok ajisai (bunga) di oji....mak aiii!!!! mabuk bunga aku kat sini. ajisai tengah mankai (kembang). sakan kami bergambar...cari spot yang cantik.....sume tempat cantik. bayangkan lebih kurang sepanjang 1.5 km deretan ajisai pelbagai warna kembang mekar kat situ......lebih kurang 45 minit jugak la kami kat situ.....dah penat berposing dengan ajisai.....kami pun balik. alhamdulillah, aku habiskan hari sabtu selebihnya dengan berehat di bilik......
aku mabuk ajisai di oji......
esoknya, ahad, aku kuar dengan kohai (yang sama) pegi jumpa kawan dia kat koshigaya lake town. tempat shopping baru kat sini.... ada jusco....bukan main ramai manusia kat sini....penat jugak la berjalan sebab bangunan dia besar dan kedai bukan main banyak lagi. 3 jam kami kat sini.....ada jugak la yang kami bawak balik dari sini...(itupun beli kat 100 yen shop je.....hehehe....tempat lain tak mampu....)
sampai bilik, flat.....sempat tengok england kalah ditangan germany.....hehehe......
di aeon koshigaya laketown.....
aku dan kohai dengan anak kembar member dia......
papepun, jalan2 aku kali ni menarik dan menyeronokkan......tak tau la hujung minggu depan boleh kemana2 ke...sebab projek dah perlu disiapkan......untuk presentation 2 minggu lagi......hrmmmm.....tengok la nanti.....insyaAllah jika ada masa....aku citer lagi....


sempat bergambar dengan samurai blue.....
(poster pun jadi la.......)

2 comments:

  1. pergh bunga die sama besar dgn muka~

    ReplyDelete
  2. hehehe......besar lagi pun ada tu...boleh sorok muka lagi kat balik bunga tu....

    ReplyDelete