Tuesday, November 3, 2009

Aku dan duniaku 124 ........ kursus yang memeningkan kepala.....

salam untuk semua......

aku tulis post ni kat bilik hotel dynasty kat kl. ...... (kat luar tu hujan tengah lebat, punya la syok duduk dalam selimut ni.......) dah 2 hari aku kat sini. ada kursus pengurusan sistem pusat sumber. ada 43 orang gpm (guru perpustakaan media) bersama aku ikut kursus ni.

masa dapat surat kursus bukan main bersemangat lagi aku. tak sabar2 lagi nak joint. tapi sekarang ni, semangat aku dah menurun...... (bukan aku je.... hampir separuh peserta pun sama perasaan dengan aku........). sebabnye, sistem yang akan digunapakai untuk pengurusan pss yang diperkenalkan ni lebih banyak mendatangkan masalah daripada memudahkan. aku yang 'rabun komputer' ni lagi la terkesan. entah pape la terms yang digunakan dek penceramah/fasilitator tadi. biul kepala otak aku. ni baru 2 hari, ada 2 hari lagi nak mengharungi kursus yang memeningkan ni.

bila dah biul dan pening ni, banyak la suara2 sinis yang kuar. "sampai pencen la nampak nye nak katalog sume buku2 kat perpustakaan tu", 'ingat cikgu tak de kerja lain ke?!", "patutnye ni kerja pegawai perpustakaan yang degree dalam pengurusan perpustakaan, bukan kerja kita..", "lepas ni nak tulis surat letak jawatan bagi pengetua" (aku pun terpikir gak yang ni.......), "jangan ada yang mati di kelilingi buku2 dah la".......... dan banyak lagi la... (ni yang aku sempat dengar......)

hrmm....... frankly speaking, aku memang tak mampu nak buat kerja ni. lepas ni balik sekolah, camne la agaknye nak terangkan kat pengetua dan penolong kanan. ni satu lagi yang aku pening ni. ada 2 hari lagi aku nak mengharungi kursus yang memeningkan kepala ni plus biul nak buat camne lepas ni....... (kena pikir habis kursus nak buat apa untuk releasekan stress....)

No comments:

Post a Comment