Monday, December 21, 2009

Aku dan duniaku 136 ..... cerita2 cuti...

salam untuk semua.............

lama aku 'cuti' menulis kat blog ni. mungkn tempias cuti sekolah kot. aku ni bila time cuti memang malas nak buat pape (yg berkaitan dgn keje2 sekolah la...so, termasuk la nak tulis post utk blog ni......) kalau boleh nak betul2 releks.... nak manja kan badan...... (cam pegi spa ke, facial ke..... hehehe.... mcm la pegi buat sume tu.....). tapi sebenarnya banyak citer aku nak tulis. banyak benda yang berlaku masa cuti ni....... so, aku citer la beberapa ye...


citer cuti 1

aku baru dapat anak buah baru 6/12 ari tu. so lebih kurang seminggu aku berulang alik la ke rumah adik aku jaga adik ipar dan baby baru. kira2 jadi pengasuh la ni.... hehehe... masalah nye bukan jaga baby tapi jaga 3 orang yang dah besar2 tu. bukan main susah nak jauhkan diaorang dari baby. asyik berkerumun mencium si baby tak sudah2. sampai tak bg peluang sibaby nak tido. so, sudahnya aku terpaksa angkut 3 orang tu keluar pg jalan2. bila dah jalan2 ni maksudnya melayang la kandungan dompet aku...... tapi tak pe la.... aku suka tengok anak2 buah aku seronok....... hehehe.....(tapi kalau hari2 , mau papa aku dibuatnye.......)


citer cuti 2

15 ~ 17/12 aku pg mesyuarat kat putrajaya. (dalam cuti pun kena pegi.....hah! sape kate cikgu banyak cuti tu....sume tak betul tau...!! masa cuti pun kena pegi mesyuarat, kena pegi sekolah.....). mesyuarat tentang perancangan bahasa jepun 2010.....(aku salah sorang panel ka kiranya.......). mula 8:30 pagi sampai 6:00 ptg (kami cg2 jepun ni memang keje sampai lewat. selagi target keja ari tu tak siap, kami tak berhenti........kira mcm orang jepun la ni....... memang pun sebab kami dah terpengaruh dengan budaya keje org jepun......). akhirnya hari akhir mesyurat, perancangan yang dibuat berjaya dihasilkan dan akan diedarkan kesekolah2 awal tahun 2010 nanti.


citer cuti 3


18 & 19/20, aku sibuk bantu adik aku buat cupcakes untuk wedding anak sepupu aku. sebab adik ipar aku tak boleh nak bantu sebab masih dalam pantang, maka aku mengoffer diri la untuk bantu....(pada hal bukan pandaipun buat keje2 tu.......) aku hanya bantu bakar dan packing je. tapi penat jugak tau...... 1200 biji nak buat....... dua hari tu, kami tidor jam 4 pagi. esok nye pukul 8 dah mula buat balik........ 20/12 pulak sibuk kat rumah sepupu, wedding anak dia. sampai la pukul 4 ptg. lepas tu buat simple birthday party untk danial, anak buah aku. pg jgk kejap cari kek ...(nasib baik hadiah dah beli awal....... cakap pasal hadiah ni, aku terpaksa beli untuk semua anak buah, 7 orang....... kalau tak, nanti ada yang meraung......maksudnya setiap kali birthday sorang anak buah, aku kena beli 7 hadiah....... so diaorang akan dapat 7 hadiah setahun....... hahaha..... x ke kedana aku ni setiap kali birthday anak buah.........tapi nak buat camne kan....... aku sayang anak2 buah aku......... )


citer cuti 4

yang ni kira paling best la sebab aku dapat tengok anak buah aku, aqiela, yang dah 7 bulan aku tak jumpe. sume ahli keluarga aku seronok sungguh...... melayan dia sampai x jadi keje. 3 hari dia dengan famili aku, memang seronok la......tambahan lagi masa last jumpe dulu dia baby lagi dan kali ni dia dah besar (dan 1 tahun lebih), dah pandai main, sernk sungguh mengacah2 dia. sampai menjerit dia dek rimas. so, mengasuh lagi la aku 3 hari tu....... penat pun tak terasa sebab aku seronok..........


citer cuti 5


............................... hrmmm....... belum ada lagi.....nanti aku sambung la..... oh ye.. tadi dapat surat saman speeding yang ntah bila, aku pun tak tau....(kering lagi la poket aku.......)


kesimpulan......
kira setakat ini cuti aku terisi jugak la, walaupun bukan untuk diri sendiri. tapi aku seronok..........anak2 buah aku membahagiakan aku........(oh ye..... aku bawak anak2 buah aku tengok wayang awal cuti ari tu.......)

anak2 buah aku.............
(baby je x de...)

No comments:

Post a Comment