Saturday, December 5, 2009

Aku dan duniaku 132 ...... 20 tahun yang penuh makna....

salam untuk semua......

01/12/2009 yang lalu mencatat satu lagi sejarah dalam hidup aku. pada tarikh itu genap 20 tahun aku berkhidmat sebagai kakitangan kerajaan. (wei...!!!! lama tuuuuu.........nampak sgt dah tua kan......) tanpa aku sedar, 20 tahun aku dah menyumbang bakti kepada alam pendidikan. macam2 pengalaman yang aku dapat. ada yang manis, pahit, masam, kelat..... dan macam2 lagi la...... alhamdulillah, sepanjang 20 tahun itu aku berjaya menempuh semua rintangan yang datang dalam hidup....... pernah bahagia, pernah kecewa, pernah bercinta....(hrmm...... nanti jap nak pikir.... kira bercinta tak tu.....hrmmm????????),pernah hampir menjadi milik orang.....(ehem.... betul tau! jangan x caya) pernah jatuh, pernah accident, pernah menerima anugerah pendidikan....... pernah terbang keluar negara, pernah giveup, pernah stress, pernah mengamuk,...... dan macam2 pernah la.............pendek kata mengalami hidup seperti manusia biasa, pernah mengalami hampir semuanya........

bila mengimbau semula saat mula2 aku di alam pekerjaan, khasnya di sekolah tempat aku mula2 mengajar dulu .....convent bukit nanas kl..... aku cukup bernostalgia....(jiwang la cikit....) aku cukup bahagia di sana. pelbagai perkara baru aku pelajari.........dan aku rasakan apa yang aku dapat selama 5 tahun aku di sana, menjadikan siapa aku skrg ini. dan kemudian ditambah dengan pengalaman2 lain selepas itu........... di jepun dan seterusnya di sdar ini. banyak perkara tentang kehidupan yang aku pelajari....... sememangnya manusia ni akan terus belajar selama hayatnya......

aku mengharapkan agar aku dapat menyumbang untuk 20 tahun lagi....(x dapat pun...... pencen dulu laaaa......) aku mengharapkan agar lebih banyak perkara yang aku akan pelajari dan pengalaman yang akan aku perolehi selepas ini........... dan aku mengharapkan agar aku akan menjadi insan yang lebih baik daripada siapa aku sekarang.............. insya ALLAH

Ya ALLAH, aku mengucap syukur ke hadratMU atas segala nikmat dan rahmah yang ENGKAU limpahkan buat ku selama ini dan aku memohon agar ENGKAU jadikan kehidupan ku lebih bermakna dengan pentunjukMU. ENGKAU jadikanlah aku insan pendidik yang dapat mencurahkan ilmu dengan ikhlas dan tanpa ragu2. Dan ENGKAU bukakan lah pintu hati ku untuk terus menerima ilmu2 dunia dan akhirat Ya ALLAH. Amin

No comments:

Post a Comment