Sunday, August 2, 2009

Aku dan duniaku 96 ..... selamat pengantin baru..

salam untuk semua.............

semalam aku ke majlis perkahwinan 'adik' aku kat muar, johor. lebih kurang 2 jam perjalanan sampai la kat rumah pengantin. sampai2 je, just nice pengantin tengah berarak. so, jadi orang sebelah la kami. meriah jugak majlis tu.
penjaga 'tol' sedang scan envelop yang diberi

seronok aku tengok pengantin lelaki kena tahan tak boleh masuk rumah (adat orang muar memang cam ni kot.....) lepas bayar 'tol' beberapa kali (entah berapa la isi envelop tu agak nye.......)dan berbalas pantun, baru la pengantin boleh masuk (lega pengantin lelaki......). lepas tu majlis bersanding kat dalam rumah. tapi kat dalam lagi best. ada acara baling gula2 dan duit syiling lagi.... berebut la yang ada kat dalam tu kutip gula2 dan duit. yang seronoknye bukan budak2 je, yang mak budak pun sama berebut kutip duit. tu yang aku kata meriah tu.......


acara baling gula2 dan syiling

pape pun buat 'adik' aku JIMI, 'selamat pengantin baru' dan 'semoga bahagia'


lebar senyum pangantin......

No comments:

Post a Comment