Sunday, August 30, 2009

Aku dan duniaku 107 ...... rancangan yang tak menjadi

salam untuk semua...............
tengahari tadi adik aku cadang nak pergi shopping beli baju raya anak2 dia. so, aku pun tumpang ikut la. ingatkan cuti 3 hari direct ni tak ramai la orang kat kl. mesti warga kl balik kampung. tambahan pulak bulan puasa ni. tapi sangkaan aku meleset. memang warga kl balik kampung, tapi warga kampung pulak ambik kesempatan datang kl.

macam ni la suasana kat tempat yang aku pergi...............
kesibukan di sogo....(barisan di kaunter bayaran punya lah panjang....)

kesesakan di bazar ramadhan jalan tunku abdul rahman

akibat kesesakan ni adik aku ambik keputusan batalkan saje rancangan nak shopping. sudahnya tak sampai 1 jam kat jalan tar, kami pun balik (rekod ni..... sebab biasanya paling kurang mesti 3 jam kat sini..............)

*frust jugak x dapat shopping sebab aku bukan main semangat lagi. tapi aku pun bukan jenis yang suka bersesak2 camni....... elok jugak la tak jadi. yang bagusnya, duit tak melayang ari ni................alhamdulillah....

3 comments:

  1. Salam..alhamdulillah awal2 lagi cg dah g beli pakaian..apata lagi makanan..insyaallah..raya ni lain dari yang lain.kalah datuk ct nurhaliza..

    ReplyDelete
  2. Cuba kita fikirkan yang raya tu siapa, yang merayakannya siapa, apa raya kepada penyambut dan apa patut dibuat oleh penyambut.... erti sebenar menyambut perayaan itu kepada penyambut.....maaf bukan falsafah tapi renungan....... kita x dapat raya kat sini......sbb.....panggilan ke bumi baitullah.......maaf dzahir bathin sebarang kesilapan dan keterlanjuran kata bicara.....ws

    ReplyDelete
  3. buat harith.... persedian untuk anak2 buah je yang meriah tu. kuih pun beli ala kadar je....


    buat sifu... alhamdulillah..... dapat menyambut ramadhan dan syawal di bumi baitullah..... saya pun mohon kemaafan jugak atas segala keterlanjuran kata

    ReplyDelete