Friday, August 7, 2009

Aku dan duniaku 99....... rehat....

salam untuk semua.......

hari ni aku tak ke sekolah. aku kat kampung. cuti rehat. saja ambik cuti rehat. tak pernah ambik lagi tahun ni. ada 6 hari lagi. aku tak berapa suka sangat kalau ambik cuti kalau tak perlu sangat. tapi ari ni, rasa nak rehat pulak. penat kat sekolah. lagi pun lama tak balik kampung. tu yang aku ambik cuti tu. tambah pulak ada urusan keluarga kat rumah hari ni.

dapat la aku rehat betul2 hari ni. tanpa gangguan anak buah aku yang sekolah ari ni. (tapi malam dah kena kacau la balik....... ni pun baru balik jj, kena pau dek anak buah.........). sesekali kena gunakan jugak hak yang ada tu. setahun ada 7 hari cuti rehat, anggaran sebulan sekali boleh la ambik. kalau tak rugi. bukan boleh bring forward utk tahun depun macam orang kerja swasta...........so lepas ni bila rasa nak cuti, boleh la ambik. tak yah pikir 2, 3 kali lagi.

alhamduillah, cuti aku hari ni berbaloi. macam2 aku boleh buat. yang penting, aku dapat rehat betul2 (......tidur beberapa round..... hehehe...)

2 comments:

  1. Salam sensei..sori lme x singgah..lost sekejap dlm 3 minggu..

    bestnye sensei dpt cti..kteorg bdk utp dpt cti jgak...sbb u ttp H1n1..SDAr kne ttp gak ke?..mgkn pyah kn sbb skang tgh trials..

    ReplyDelete
  2. sibuk sangat ke acap? sdar ada kes positif tapi tak tutup sebab x serius. nak tutup pun kenan arahan jpn dan jbtn kesihatan negeri. lagi pun nanti kena ganti. tp skarang alhamdulillah suasana dah kembali seperti biasa. gud luck study n stay smart k!!

    ReplyDelete