Monday, October 12, 2009

Aku dan duniaku 115 ....... alahai open house..!!!

salam untuk semua......

hujung minggu beberapa hari nak berakhir bulan syawal ni, orang sakan buat open house. tiap2 minggu ada jemputan. sampai ada yang 'ter'tak pergi. dah terlampau banyak sangat. bayangkan la sampai satu hari tu ada 5 jemputan dari tengahari sampai malam. sapa yang larat. perut ni pun sampai dah terpaksa guna emergency brake. dah tak larat dah........ terpaksa la menolak jemputan dengan sopan...... (ye la, nanti kata kita tak sudi datang rumah dia pulak..... merajuk pulak...... paraaaah!!!). lepas tu sampai umah, dah terbongkang!!! (hrmm...... dalam bahasa melayu maksudnya.... tergolek kekenyangan..... hahaha.... ntah betul tidak tu........)

rumah aku kat kampung pun ari sabtu 10/10 ari tu buat open house jugak...... yang ni rancangan adik aku, yusri. aku tolong2 je....(so kat member2 aku, jangan kecik ati ye aku tak jemput...... sebab bahagian aku tak de............ lagipun aku tau, sure tak datang punya. dah lah jauh, malam pulak tu......... gomen ne...) adik aku ni memang rajin buat open house. boleh kata tiap2 tahun. dia ajak kawan2 dia je...... tapi tahun ni pakcik aku join sama. so, besar jugak la sikit........ makanan pun pelbagai la jugak. ada sate....(ni mesti ada sebab duduk kajang x de sate tak sah..... betul tak?? hehehe..... bakar kat situ lagi........ makan panas2..... fulamak!!! ....terliur...... tapi aku tak makan sate....... so x heran pun.......), ayam bakar, rendang minang ayam dan daging, lemang, nasi impit, spagetti, cocktail, macam2 jenis kek...... dan banyak lagi la...!!!! punya ramai tak ramainya orang datang, menjelang 9:30 ayam bakar dah habis............. (ayam punya la banyak...... 20 ekor tu...!!!! macam kenduri kahwin pulak...........) oh ye.... majlis mula jam 8:00 malam. pukul 10:30 je, adik aku dah tutup kedai.............member dia yang datng lepas tu, rasa baki kuih raya je la......... kesian aku tengok............tapi nak buat camne, tak sangka ramai yang datang.........adik aku cakap, ingatkan buat malam, tak ramai yang datang........... tapi sangkaan meleset....... (tu la, lain kali kena rancang betul2........)

tapi, papepun malam tu cukup seronok. kawan2 adik dan pakcik aku yang pelbagai bangsa pun datang. baru la 1malaysia...... letih badan sebelum dan selepas majlis hilang bila tengok tetamu yang hadir seronok dan puas hati................ "tahun depan buat lagi ye, yus...!!!" kata kawan2 adik aku masa bersalaman pulang sambil mengusap2 perut........ hehehe.............. (seronok sebab dapat makan free tu.........) insyaALLAH.....balas adik aku............terima kasih untuk yang sudi datang................



mula2 sekali sampai orang2 masjid, kawan2 pakcik aku



sepupu aku (yg big size tu...), orang kuat bakar ayam.
kontrak tiap2 tahun. dua kali kipas je, dah terbakar ayam tu......... hahaha.......



semangat 1 malaysia




semangat 1 keluarga.................



untuk budak2 adik aku sponsor bunga api.........



......... dan belon ......

2 comments:

  1. Yang bakar satay tu namanya Mahadir ke......macam aku kenal....kok bukan maaf ler sbb dua serupa....

    ReplyDelete
  2. muka sama, orang lain la, sifu...... sori bukan mahadir.....

    ReplyDelete