Wednesday, October 28, 2009

Aku dan duniaku 121...... sepetang di seoul garden...

salam untuk semua..........




sabtu malam hari tu aku menerima panggilan telefon dari seseorang. "sensei, esok free tak??"
soalan dari suara dihujung talian. "siapa ni??" aku tanya. 'Emie", jawabnye pendek. so diringkaskan cerita, akupun bersetuju nak jumpa diaorang ahad esok nya.(sapa emie tu, ni aku nak citer la ni.......)

esoknya aku gamble drive ke one utama, tempat yang dijanjikan. aku tak biasa sangat dengan damansara ni. tapi alhamdulillah, dengan niat yang baik dan dengan izin Allah, sampai jugak aku kat one utama tu............. padan la bebudak muda suka lepak kat sini. barang dan pilihan banyak sangat dan temat pun selesa.

aku sampai, emie dan lawi dah tunggu. dua2 ni bekas pelajar jepun aku. emie f5 tahun 2003 (batch kuning) dan lawi tahun 2005 (batch hijau). diaorang ni memang kawan baik sejak sekolah lagi. alhamdulillah persahabatn tu kekal sampai sekarang. dan diaorang ni memang rajin ajak aku joint keluar bila emie turun kl (emie masih belajar lagi di univ multimedia melaka) aku pun memang x lepaskan peluang.


emie & lawi.......


petang tu emie cadangkan lunch di korean restoran. aku tak kisah malah dapat makan kim-chi (jeruk sayur kobis panjang gaul cili giling kegemaran aku ....... fuh!!!! sedapnya........... natsukashii aji na...!!) apa lagi, kami pun makan la semampu yang boleh (kat sini buffet style, so unlimited la makan.....) seronok sambil makan citer kisah2 lama dan ketawa bersama................. tanpa sedar aku dah tak boleh bangun dari kerusi....... dah kekenyangan..... (giler punya kenyang!!!! .... tak bohong...!!!!...). tanpa sedar juga dah 2 jam lebih kami kat situ..... (mentang2 la buffet kan....). lepas tu kami window shopping kat one utama tu...


sssiiirrrrrr...... !!!!!! berdesir bunyi daging atas kuali tu....


jeruk sayuran dan kimchi......sedapnye!!!!


satu lagi aku cukup terharu dengan pertemuan ini bila emie dan lawi bagi birthday present kat aku. walaupun dah lewat dan aku dah lupa pun, tapi diaorang tetap ingat. diaorang berdua ni memang sentiasa ingat birthday aku dan sentiasa ada hadiah untuk aku........ thanks guys..... (sori, sensei yang tak pernah ingat birthday kamu berdua....... 本当に ごめんなさい)



emie, lawi....... sensei seronok hari tu........ thanks 4 the present and おみやげ......... thanks 4 the lunch........ おいしかった....... and thanks 4 the exciting moments at seoul garden.......... (tahun depan kat melaka pulak ye......... hehehe....)

No comments:

Post a Comment