Friday, October 23, 2009

Aku dan duniaku 118 ....... terguris hati dan kecewa....

salam untuk semua......

aku nak tanya guests la.....
kalau budak otak pandai dalam pelajaran, tapi bodoh dalam benda2 lain, nak panggil ape? bodoh maksud aku kat sini ialah tak tau bezakan perkara yang betul dengan yang salah..... kita nak panggil apa budak tu...??? kalau aku, aku panggil bangang je. betul tak??? salah ke kalau aku kata budak tu bangang??? (salah pun aku peduli apa...... aku yang pikir, suka ati aku la nak panggil apa pun........ kan???) tu je, yang sesuai aku gelar budak yang kepala otak Allah bagi bukan main cerdik lagi bab2 belajar ni, tapi bodoh, tak pikir,....., tak tau nak nilai benda betul dgan benda salah...... yang memang dah jelas betul dan salah nya................. sudahnya memakan diri sendiri. diri sendiri yang merana............. kalau sendiri je yang merana tak pe, tapi ni sampai mak bapak pun terpaksa menanggung sama............ aduhhh!!!! geram betul aku........

apa perasaan diaorang agaknya bila tengok emak ngalirkan air mata dek perbuatan diaorang. apa diaorang rasa agaknya bila tengok bapak tertunduk menahan malu dek perangai diaorang. hish..!! tak dapat aku nak bayang kan. walaupun aku ni tak tau perasaan emak tu.... ( sebab aku tak rasa lagi......) tapi aku dapat rasa kekecewaan yang dirasai oleh mak dan bapak tu akibat perbuatan anaknya. anak yang disangka bijak dalam semua hal, rupanya masih belum pandai berfikir ........... hancur harapan mak, punah harapan bapak................ tapi nak buat macam mana...... nasi dah jadi bubur........ terima je la akibatnya........ sendiri buat, sendiri la tanggung....... (plus mak bapak yang kecewa........)

tapi papepun, ambik la iktibar daripada apa yang telah berlaku. jadikan pengajaran. orang yang bijak tu tidak akan jatuh ke lubang yang sama dua kali............ tapi orang yang bangang tu akan saja2 menjatuhkan diri kat tempat yang sama............... (nama pun bangang kan......???)

pengajarannya ............. terlajak perahu boleh diundur, terlajak laku..... terima lah padahnya........ berfikir dulu sebelum melakukan sebarang tindakan............. semua yang berlaku ada hikmahnya.......... belajar dari kesalahan.............

*pada yang tak tau ni citer tentang apa, gomen ne........ aku tak boleh bagitau...... cukup la dengan hint2 ni je........ dan maaf kalau bahasa kasar aku ni menyakitkan hati sesiapa.............

2 comments:

  1. saye rse saye tau psal saper..
    hihi...

    ReplyDelete
  2. kamu mesti la tau..... sensei akan rasa pelik kalau kamu x tau..... kan ada skuad paparazi sendiri.......... heheheh....

    ReplyDelete