Friday, October 23, 2009

Aku dan duniaku 117........ open house lagi..!!

salam untuk semua.............

fuh..!!! alhamdulillah dah sampai kat rumah mak. punya la penat mengharung hujan lebat sepanjang perjalanan tadi. malam ni boleh la releks. (aku kalau balik umah mak memang untuk rehat..... lupakan kerja kat sekolah.......) so, boleh la nak update blog.

sebenarnya dari sehari ke sehari aku nak tulis post ni, tapi ade je yang mengekang. dah seminggu dah aku simpan citer ni...........hrmmm .... kira dah citer lapuk la ni..... tapi tak pe la. sapa nak baca, boleh baca. sapa tak nak, tak payah la......... suka ati la ye......tapi aku nak citer jugak..... (suka ati aku la nak tulis citer lama ke, lapuk ke, baru ke....... kan??? kan??? kan????...)

ari sabtu 17/10 yang lalu, aku ada 4 jemputan rumah terbuka. aku rasa tahun ni paling banyak aku dapat jemputan ....... sori buat 2 orang member yang jemput tapi aku tak dapat pergi...... sebabnya, yang pertama tu tak jumpa rumah. adalah sejam aku cari tapi x jumpa jugak..... so aku giveup. yang kedua tu, terhalang sebab hujan lebat yang teramat sangat, sampai tak nampak jalan. tapi aku dapat pergi 2 buah rumah sebelum tu.






kat rumah terbuka....


rumah mula2 kat seremban je. aku pergi just nice untuk makan tengahari. aku jamah la sikit makanan yang disediakan (kena bajet perut sebab ada 3 rumah lagi). pastu aku pergi rumah bekas pelajar aku. tak tau tempat, tapi akhirnya sampai jugak. mula2 tu tak yakin boleh cari, tapi bila aku pikir balik, "kalau kawasan kl, insyaAllah aku boleh cari"...... dengan semanagt itu dan berkat pertolongan adik aku, alhamdulillah akhirnya aku berjaya jugak sampai. helmi (bekas pelajar aku tu....) pun tak sangka aku boleh sampai rumah dia...... (thanks helmi, sebab masih ingat untuk jemput sensei...hisashiburi ni makan nasi dagang..... sedap...!!!)


bersama helmi ....


lepas keluar dari rumah helmi la, aku terpaksa menempuh hujan lebat untuk kerumah ketiga. sebab tak yakin boleh cari dalam hujan lebat tu, aku pun batalkan je. aku call dia dan terangkan, dan dia pun paham keadaan aku. rumah ke empat aku dah pernah pergi. so dengan confidentnya aku pun drive la ke ampang tu...... berpusing2 aku drive dalam hujan kuar masuk kawasan tu. rasa dah betul.... tapi tak jumpa jugak. sudahnya aku giveup. mungkin sebab hujan kot aku tak jumpa jalan nak pergi umah dia..... (ek eleh!! salah kan hujan pulak...... memang 'buta jalan'..... x nak mengaku....) ye la...!!!! aku mengaku la aku memang 'buta jalan'. memang kalau sekali lalu, aku memang tak ingat. sudahnya aku halakan kereta ke low yat, cari gadget komputer...... kecewa sungguh aku tak dapat pergi open house umah member aku tu..... tapi nak buat camne kan...... hrmmmm......

pengajaran di sebalik peristiwa tu ........... jangan menyerah kalah sebelum mencuba...... benda yang tak tau tu la yang kita kena tau, kena belajar, kena explore ........ kegagalan itu satu pengajaran....... dan tak semua yang kita nak tu, kita akan dapat ......... so, bersyukur la dengan apa yang telah berjaya kita perolehi........

No comments:

Post a Comment