Saturday, October 24, 2009

Aku dan duniaku 120 ...... this 1 is 4 u.....



salam untuk semua.....

petang ni releks sungguh. nak kuar ... malas. lagipun hari nak hujan. so, aku pun sambung la balik menatap laptop ni. nak cari ide nak tulis apa. jenguk2 jugak la link blog yang ada tu. dan ada cerita menarik aku dapat dalam satu blog tu. ni aku nak citer..........

aku cukup bangga .... (bangga giler ni!!.... x bohong!!!) bila aku tengok gambar sorang bekas pelajar aku jadi calon untuk memimpin universiti tempat dia belajar. tapi aku tak terkejut sebab aku tau dia akan ke tahap itu. sejak zaman sekolah lagi dia ni memang ada tokoh untuk mempimpin.... (walaupun masa tu ramai bdk x suka dia ........... peduli apa kan????!!) tengok saiz, mnemang la tak sapa sangka.... (hehehe...... sori ye..... tapi sensei cakap betul ni.......) tapi idealogi dan semangat dia memang mengkagumkan.


aku masih ingat lagi bila dia datang jumpa aku masa nak buat satu program besar dulu. cita2 dia nak kembalikan semula kecemerlangan sekolah dengan mewujudkan semula semangat sdar....... (sensei masih ingat lagi betapa bersemangatnya kamu........ dan nyata semangat itu tak hilang.....). tapi malangnya niat baik dia ni tak kesampaian kerana banyak sangat birokrasi yang berlaku....... aku pun turut kecewa jugak........... (masih terbayang lagi dalam ingatan sensei macam mana wajah kecewa kamu bila sensei maklumkan perkara itu...............). sudahnya impian dan cita2 tu hancur berkecai.............


tapi sekarang, nyata semangat itu tidak pernah padam. kini ternyata dia telah bertemu lapangan yang sesuai untuk dia menaburkan semangat ini. teruskan melangkah!! aku tau dia akan mampu lahir sebagai insan yang cemerlang.





acap, this one is for you!! i know you can do it!! and you know you can do it!!! so, just be positive and believe in yourself!!! insya Allah, the right path will be there for you to explore!!! good luck !!!



kesimpulannya ........... jangan putus asa dan teruskan perjuangan........... jika tertutup satu jalan tu, Allah akan buka jalan yang lain yang lebih baik......... yang penting yakin dan percaya pada diri sendiri dan orang lain akan membina keyakinan dan percaya pada kita.......insyaAllah...

2 comments:

  1. Salam sensei, saya rasa sangat terharu sbb sensei masih igt perjuangan saya..benar, saya mendapat wadah baru dalam perjuangan ini..sya truskn di bumi UTP...sensei selalu menjadi pemberi semangat dan memberi buah fikiran yang sangat membina...

    terima kasih..mmg kalau dh jd seorang guru, akan ttp mendidik dan memberi semangat sampai bila-bila...sememangnya seorang guru sejati...

    terima kasih banyak-banyak dan teruskan perjuangan membina kembali masyarakat oleh guru dan anak muridnya!!!!!!

    arigatou!!!!

    ReplyDelete
  2. I knew it is you from the familiar face on the poster. Anyway, good luck in your election. I am not being skeptical nor cynical to you, but I am sure that you are all aware the negative view of UTP students towards SRCUTP in upholding students' right. I never attended to any of the public speeches from the candidates since my foundation year and now I am in final year student but I have yet to see any of them that do not talk craps. I might be harsh on this point though but I hope you will take this as a challenge. I am sure that you agrees with me that professionalism matters, right? Please look back at your blogs, there are a lot of spelling errors in it. This reflects your professionalism and please do not repeat the common UTP students' weakness that is having poor grasp on English. I hope you can take this point and improve on it. I'm hoping that you could change my negative perspective on SRCUTP that I had for years. If you could pull this up, I am proud of you as you are also SDARian like me. Good luck!

    ReplyDelete