Monday, July 6, 2009

Aku dan duniaku 76 .... bertanggungjawab...

salam untuk semua.......

kadang2 kita perlu percaya kat orang. tmbah lagi bila bagi tugas. jangan underestimate orang sebelum kerja itu dia buat. semalam, aku belajar tentang ni. aku belajar untuk mempercayai orang. belajar untuk menyerahkan tanggungjawab pada pelajar aku.........

pss yang aku jaga bukak cinema masa open block ari tu. 2 tempat lagi..... kat bilik kuliah dan bilik rehat blok laksamana. aku beri tanggungjawab untuk uruskan cinema ini pada ajk f4 yang 5 orng tu. aku ingatkan berulang kali pasal penjagaan tempat dan peralatan yang digunakan. jaga baik2 sebab tu sume brang pinjam. sepanjang masa risau jgk pikirkan boleh ke diorang jaga tempat dan barang2 tu. tapi aku simpan je kerisauan tu dalam hati ni........

malam tadi aku pegi check l tempat tayangan tu...... masuk je bilik kuliah tu.........masyaALLAH terkejut aku....!!!! tak sangka camtu sekali keadaannya!!! bilik kuliah tu dah tak macam masa aku mula2 masuk nak check tempat tu. aku tak sangka budak2 aku tu (..........f4 yg diketuai oleh norzul....) cukup bertanggungjawab. bersih dan teratur bilik kuliah tu!!!!.......... sampah yang sebelum ni melambak2, satu pun tak de..... kerusi yang sebelum ni bersepah2, dah tersusun rapi........... terharu aku. rasa malu dan bersalah pulak bila sebelum ni meragui kemampuan norzul... dan rakan2.

terima kasih norzul... kamu telah membuktikan kepada sensei kamu seorang yang boleh dipertanggungjawabkan..... (walaupun kamu sempoi je.........hehehe) teruskan sikap macamtu. jangan betray kepercayaan sensei ni tau....!!!

tahniah, berjaya membuat kutipan yang memberangsangkan masa tayangan tu. terima kasih sebab bagi kerjasama dan bertanggungjawab terhadap tugas yang diberikan..........

kesimpulannya??? percaya pada orang lain. jangan cepat judge orang sebelum tengok kemampuan dia. berani menyerahkan tugas untuk dilakukan oleh orang lain............ (tapi kerisauan tu perlu ada la.......... sikit......... hehehe....)

No comments:

Post a Comment