Sunday, July 26, 2009

Aku dan duniaku 93 ..... daiso...!!!

salam untuk semua......

di tempat yang aku suka, aku ketemu sesuatu yang menjadikan aku semakin suka untuk ke sini.....ke bandaraya warisan dunia....... aku dipertemukan dengan daiso. syurga membeli belah aku masa kat jepun dulu. dan kini daiso ada di tempat yang aku suka......(menjadikan satu lagi alasan untk aku selalu ke sini...). teruja betul aku............


daiso adalah kedai 100 yen kalau di jepun. macam2 peralatan rumah dan barang kelengkapan harian dijual dengan harga 100 yen. (sayur dan ikan tak de la jual kat sini.......) tetapi di sini semua barang dijual dengan harga rm5 (memang berpatutan.....untuk barang2 tertentu aku rasa murah lagi kot) masa kat jepun, di daiso la aku selalu membeli belah keprluan harian. situ je tempat yang mampu dan menjimatkan. kualiti barangan nya pun boleh tahan.

so, tak susah la lepas ni nak beli omiyage (cenderamata) jepun sebab boleh beli kat daiso melaka. lepas ni pada sesiapa yang pergi ke melaka, singgah la ke daiso (di tingkat 2 bangunan carefour kat dataran pahlawan........). aku jamin, bila masuk, mesti keluar dengan sekurang2nye satu benda............ nampaknya semakin kerap la aku ke melaka.........tapi tak pe sebab aku suka ke sini....

2 comments:

  1. kat UK plak sensei ade poundland, semua barang harga satu pound... kualiti pun bley tahan. sy pun slalu beli brg2 kat situ, al least bley jimat. huhuhu

    ReplyDelete
  2. ye ke? rasanye kat sume tempat ada kedai murah cam tu. untuk orang2 cam kita kan..... hehehe....

    ReplyDelete