Thursday, July 23, 2009

Aku dan duniaku 89..... suratan atau kebetulan.???

salam untuk semua...........


peristiwa hari ni mengingatkan aku kepada lagu ini...........

sesuatu yang tak disangka
seringkali mendatangi kita
inikah suratan dalam kehidupan
atau sekadar satu kebetulan......

ari ni bos aku bercakap sikit pasal kebetulan yang 'menyelamatkan' keadaan. kebetulan bos aku ada kat sekolah ari ni.....(memang biasanya susah nak tengok dia kat sekolah tengah2 minggu ni.......) kebetulan pelajar mengemas asrama malam tadi dan pagi ni asrama bersih dan teratur.....(macam tau2 je ada pelawat 'besar' nak datang ari ni............) kebetulan kelas tak ditinggalkan tanpa guru............... 'kebetulan' ini semua telah menjadi penyelamat.

sebenarnya sekolah aku telah menerima kunjungan mengejut daripada timbalan menteri pelajaran pagi tadi. habis asrama, kantin dan kelas dilawatinya........... tapi alhamdulillah 'kebetulan2' tadi telah menyelamatkan keadaan.

tapi,...... bagi aku la, sume tu tak sepatutnya jadi 'kebetulan'. sume tu adalah tugas dan tanggungjawab yang perlu dilaksanakan. bos memang mesti ada kat sekolah, budake memang kena kemas dorm dan asrama dan cikgu2 memang kena masuk kelas mengajar...... so knapa mesti jadi kebetulan pulak??? tak kira la timbalan menteri ke, menteri ke, sultan ke, sape2 je la yang datang, kalau sume jalankan tugas dan tanggungjawab, kenapa perlu 'kebetulan' menjadi penyelamat????? hrmmm............ tanya la diri....

kesimpulannya, buat kerja yang memang dah tugas kita. jangan campur kerja orang lain, sudahnya kerja sendiri tak kesudahan....................

No comments:

Post a Comment