Sunday, July 19, 2009

Aku dan duniaku 87 ...... bon odori....

salam untuk semua..................

sabtu ari tu, aku berpeluang pergi ke pesta bon odori di shah alam. dah dua tahun tak berjaya bawak budak, tahun ni, alhamdulillah dapat jugak bawak pergi join festival ni. tiap2 tahun bon odori ni adalah di antara festival yang ditunggu2 oleh peminat2 budaya jepun dan pelajar2 bahasa jepun kat malaysia. tahun ni aku tengok sambutannya sungguh meriah dengan kehadiran lebih daripada 30,000 orang (agaknye la.............masa kat jepun pun aku tak dapat tengok bon odori yang seramai ini.......boleh masuk malaysia book of records rasanye.......)macam2 gaya dan rupa manusia boleh dilihat kat festival ni. yang jepun tu, memang la dengan gaya dan pakaian yukata dia. yang seronok aku tengok ialah yang tak jepun pun semangat nak jadi jepun untuk semalam. yang terlebih jepun pun ramai.........tapi tak kisah la tu. aku seronok tengok pelbagai bangsa datang ke festival ni. bila tengok tu la aku rasa, ramai jugak peminat jepun kat malaysia ni (tak kisah la minat kat lagu ke, mangga ke, penyanyi ke, drama ke ...............). itu baru yang area lembah klang ni, belum lagi seluruh malaysia. kalah agaknya penonton kat stadium bukit jalil tengok m.u. lwn malaysia............hehehe.....



lautan manusia di kompleks sukan panasonic shah alam





sempat bergambar dengan minah jepun lagi........


sportingnye....... join menari sekali.....


persembahan oleh penari2 jepun di stage utama

3 gadis jepun yang 'original'........... kawaii ne..!!!


remaja malaysia yang jadi minah jepun sekejap.......


jepun ke malaysia...........??????


comel nye...............!!!


shot pertama masa masuk stadium......... bikkurishita yo....!!!


3 comments:

  1. ala sensei post nie buat saya rinduuuuuu sgt kat bon odori. terkenang kelab jepun =(((((((

    ReplyDelete
  2. sy pon...rindu gile2 kot...nk sgt pergi Bon Odori lg!!!! =(

    ReplyDelete
  3. tu la kan..... snsei pun rindu nak bawak kamu berdua... budak kelab yg sensei bawak ni, pasif la.... tak nak join menari sama.... (sensei je yang menari.....)kalau kamu berdua ada sure meriah kan....

    ReplyDelete