Saturday, May 16, 2009

Aku dan duniaku 13.........pagi2 dah buat hal!!!

salam untuk semua..............

aaaggghrrrhhhh......................bengang betul la pagi2 dah buat hal ni...!!!!!! this for sure will spoil aku punya mood ari ni !!!! menyampah betul la...!!!!
(...sori guests, geram betul pagi ni...... nak tau kenapa??....nak citer la ni...)
aku dikejutkan dek melody 'sway' pagi tadi. ...aduh... pagi2 dah masuk msg. dengan mata terpisat2 aku baca la msg tu. rupa2nya member aku.....seorang guru. dia nak ajak keluar ari ni nak celebrate teacher's day. wow...!! seronoknya... aku pun balas la msg tu kata ok dan wish la dia selamat hari guru. dah send je..... ada bunyi....aku tengok hp.....alamak...!!!!! 'sending failed. message barred' .....aduh..!!!! boring betul la....geram, menyampah....sume keluar waktu tu. aku geram sebab tak de reminder pun pasal x bayar bill. tup..tup...dah barred. ni bukan kali pertama aku kena camni, dah banyak kali dah......(salah aku???.....memang la aku tau salah aku sebab tak bayar bill. bukan tak nak bayar, tapi kat tempat keje ni tiap2 petang balik lewat, mana sempat nak pegi bayar bill pun......) ni ari sabtu ni bukak ke tempat nak bayar bill tu?? aduh.....!!!! menyampah betul la.
so nak buat camne ye?? kalau tak dapat nak bayar bil, kena beli nombor lain la nampaknya. dah la ari ni aku nak antar wish kat sume kawan2 guru aku.......kena jugak la beli nombor baru.......
bila dah kena camni, baru la terasa betapa pentingnya rangkaian telekomunikasi mudah alih sekarang kan...dah jadi satu keperluan dalam hidup.....budak sekolah rendahpun mak bapak dia bekalkan handphone pg sekolah....hadiah lulus exam pun bagi handphone je....senang. beli line pun murah.....hp pun murah...dah melambak....(hah..!!! pasal hp ni pun aku ade citer nak bagitau...nanti la k...) ada tu pakai line sampai 4, 5. hp pun 4, 5 la tu......banyaknya kawan....aku ni pakai satu pun banyak lagi ruang kosong phonebook dalam sim kad dan phone tu......(ye le... aku tau aku tak banyak kawan........)
ni nak tunggu kedai bukak pukul 10 pulak.....aduuuhhhh......!!!!

*reminder untuk aku - bayar bill telefon setiap bulan!! jangan tunggu reminder....!!!

3 comments:

  1. salam...sensei,..guna prepaid je..senang..hehe

    ReplyDelete
  2. acap,
    ......dah beli dah pun. satu hal la pulak nak cari satu lagi hp..(saje je cari alasan tu....hehehe)
    thanks....

    ReplyDelete
  3. lg snang kalo ade online banking~ leh baya teros xyah gi centre~

    ReplyDelete