Wednesday, May 13, 2009

Aku dan duniaku 5...........nak beli rak buku!!!

salam untuk semua,
malam td tak tau kenapa rajiin sangat, aku kemas sikit ruang depan rumah tu. semua sekali la aku kemas. ubah sikit kerusi ni kat sana, almari tu kat sini......... masa nak ubah rak buku, prrraaaakkk............. bersepah buku2 kat lantai....aduh!!! terbelah dua papan rak buku tu. aku geleng kepala. dah tak boleh pakai dah rak tu. tapi aku dah agak dah rak tu akan surrender jugak nanti. cuma tunggu masa je. apa taknya, dah la rak tu kecik (yang murah jual kat giant rm29.00 tu je) aku sumbat dgn buku yang punya lah tebal2. padat sepadat-padatnya. memang plan nak beli rak tambahan tapi tak sempat nak pergi beli. nanti punya nanti....hah! padan muka, dah hancur........
tu lah pasalnya kan. buku dah melambak tapi tempat simpannya tak de. sumbat lagi kat rak yang tak bolah nak disumbat tu..........so, lepas kerja nanti kena pergi beli rak buku. kali ni nak beli yang besar lah. senang. tapi ........beli yang besar pulak nanti, sakit mata pulak tengok kosong je. mula lah gatal nak beli buku lagi....adus...!!!! ada je rantaian peristiwanya kan..... hehehe...(saje je tu, alasan nak beli buku lagi.....)
ni kat ruang depan rumah tu bersepah dengan buku. malam nanti la nak kemas pun, lepas aku beli rak baru.......
tapi aku rasa lah rak buku tu rosak sebab nak sampaikan mesej kat aku kot. 'tuan aku ni, beli buku banyak2 tapi tak baca2 pun.....ntah bila masa la nak usik buku2 ni.....dah tak larat nak tanggung buku2 berat ni.......' hmmmm.....mungkin jugak kot. nanti la aku cuba habiskan baca buku2 yang ada ni dulu, baru aku cari buka baru........insyaALLAH......... (tapi boleh ke.......hmmm...boleh, dengan syarat lepas ni tak singgah mana2 kedai buku.......yosh!!! aku cuba.......hehehe....walaupun tau tak kan boleh.....)
aku ni obses dengan buku ke....????

No comments:

Post a Comment