Thursday, May 28, 2009

Aku dan duniaku 29 .................... 'natsukashii naaa.......'

salam untuk semua...........

baru kejap tadi aku berkemas rumah la sikit............(orang kemas rumah hujung minggu, dia kemas rumah tak menentu..............tu dah tak de kerja sangat la tu.........hehehe). kemas punya kemas terjumpa la beberapa buku yang aku beli kat jepun dulu. seronok juga.........dapat la aku 'brush up' balik bahasa jepun aku yang dan 'karat' ni............. tengok balik buku2 tu, '懐かしいなあ' natsukashii na......(hmm... susah la nak translate maksud ni tapi maksudnya 'rindu atau mengingati pada kenangan lama'........). teringat balik camne aku naik 'densya', keretapi elektrik.......(ala...macam komuter tu la......) dari univesiti ke kinokuniya di shibuya........(wei...jauh tau aku nak pergi kedai buku ni.........naik 'densya' lebih kurang 1 setengah jam baru sampai.............ye la aku punye univ tu kat kampung sikit........) aku suka ke kinokuniya sebab sume buku ada kat situ. buku dari sume negara ada. dari malaysia pun ada jual. bangga aku tengok buku bahasa melayu jual kat jepun...........(rasanye student malaysia kat sana je kot yang beli buku2 tu................nak lepaskan rindu.....) tapi mak ai!!! harga dia jangan la tanya. 5, 6 kali ganda kat sini..........pikir 2, 3 kali gak kalau nak beli....

lagi satu aku suka ke kinokuniya sebab kat sana jugak ada kedai muzik yang besar..........(tak salah aku HMV ...) kat sana ada jual sume album lagu dari semua negara. aku ingat lagi waktu aku kat sana, ada jugak la aku beli 2, 3 cd penyanyi malaysia. tak salah aku masa tu sheila majid famous kat sana. siti norhaliza pun baru nak naik.......... aku beli cd sheila majid..........mahal pun mahal la. sebab rindu nak dengar lagu melayu......(kalau kat sini boleh beli 3 cd dengan harga tu................)

bila dah balik malaysia ni pun aku selalu jugak ke kinokuniya kat klcc tu. tapi kali ni cari buku jepun pulak. tu je satu tempat yang ada jual buku2 dan majalah jepun. .........bab harga tu........aku tutup mata je.... nak buat camne.....aku tak nak bahasa jepun aku 'hilang' ( ...bukan senang belajar jepun tau............kalau tak kuat semangat, sure surrender la........... alhamdulillah........aku telah diberikan kekuatan oleh ALLAH untuk berjaya mengharungi semua itu..........kini aku bersyukur aku punya sedikit kelebihan berbahasa dan dapat aku kongsi bersama mereka yang berminat..................) sebab tu bila sesekali ke kinokuniya klcc terutama ke section bahasa jepun aku akan rasa .............natsukashii naaa.............sebab dikelilingi oleh buku2 dan majalah jepun.......(tengok pun jadi la walaupun tak beli................)

bila la aku nak dapat peluang ke jepun lagi..........???? (rindu kat 'four seasons')

日本.......本当に懐かしいなあああ.........

1 comment: