Sunday, May 17, 2009

Aku dan duniaku 15 ...........terbeli pulak!!!

salam untuk semua......
..........sebenarnya malu nak citer pasal apa yg berlaku ari ni. nanti orang kata, 'cakap tak serupa bikin'. tapi tak pe la. aku nak citer jugak ......hehehe....(memang muka tak tau malu punye...)
pagi ni lepas segala urusan rumahtang....eh, rumah je...... kaki ni mula la gatal je duduk kat umah. nak keluar la tu. (sedang kan malam tadi dan berazam nak duduk rumah je ari ni........)cuaca pulak punya la cantik, dan penat berkemas, perut pulak mula la lapar. mula2 ingat nak masak 'spagetti koboi' je ari ni, tengok2 kat dapur tu, spagetti adalah tinggal sejemput......so, kena la kuar beli...(alasan je sebenarnya tu.......alasan nak kuar....)
maka lepas zuhor aku pun bersiap la nak keluar......dalam hati dah kata, beli spagetti je, x boleh beli pape. (nak shopping memang tak boleh, sebab fulus dan sesak.......)
tapi nak jadi citer, ntah kenapa kereta tetiba je menghala ke highway......(kat kedai seremban jaya tu bukan tak de jual spagetti.........) tup2 dah sampai jj...(hehehe.......kat situ je ada jual spagetti sedap kot.......)
sampai jj, biasa la.....window shopping je......(konon.......tapi betul la, tak beli pape pun kat jj tu.......) lepas tu 'singgah' la kejap kat kedai buku......(habis la...!!! kalau dah masuk kat situ.......sori la, kaki ni tak boleh nak control.....walaupun dah berazam untuk tak singgah ke kedai buku untuk beberapa bulan ni..............tapi!!!!! tak boleh la.....!!!!! tak boleh !!!!!!)
aku cuba tutup mata ............(sbelah je la, tutup dua2 mana nak nampak jalan.......) untuk tak tengok 'hidangan' buku2 yang ada kat situ.......tapi tersangkut kat satu buku tu. belek dan tengok harga, boleh lagi nak beli.......(aku memang nak beli buku ni sebelum tengok wayang dia nanti.....)
yosh..!!!! tanpa banyak soal aku terus ke kaunter dan bayar buku tu...............fuh...!!! puas dapat beli.........tapi sebenarnya tak sengaja terbeli.....(ye la tu........dah memang kata nak beli kan.....ada pulak ter...,ter... pulak.......piii...laaa.....cakap tak serupa bikin...)
tapi aku tak nyesal sebenarnya kalau 'ter'beli buku sebab buku itu ilmu.......dan itu satu yang menyeronokkan......
lepas tu aku pun balik.....dengan gembiranya...
sampai rumah..........alamak!!!.....spagetti tak beli!!!....(hah...! padan muka aku!!!...)hehehe....aku tersenyum sumbing.....lain nak beli, lain yang terbeli (...makan la buku tu.....) sudahnya malam aku goreng maggi koboi je.......
pape pun aku sayang buku aku......

3 comments:

  1. wah...sensei pun macam sye jgak le ni..kali dh minat satu buku..brape ringgit pun x kisah..mmg ilmu pun kan...haha..dh letak gambar dh..noted..

    ReplyDelete
  2. walaupun fulus dalam dompet cukup2 makan je kan. sebab buku ikat perut pun tak pe.....(sensei la...)rasanya taste kita pada genre yang sama la. sensei pun minat karya ramlee awang mursyid.semua karya dia sensei ada. buku baru dia, 'mikhail' dah baca ke? sensei dah beli tapi tak baca lagi.......(tak tau bila nak mula tu...)
    ala.....gambar tu pun kecik je. tak nak orang tau....hehehe (konon....)

    ReplyDelete
  3. respectla sensei... sy pun suka baca novel or cerpen ni... cuma skng ni dah xde mase, buku2 study pun xterbaca... hehehe

    ReplyDelete