Wednesday, May 13, 2009

Aku dan duniaku 8 ..........bookmark aku

salam untuk semua......

ni satu lagi benda yang ada 'dunia' sendiri dalam hidup aku. aku pantang jumpa bookmark yg yang unik, terutama yg belum ada dalam koleksi aku. aku tak tau kenapa aku suka sangat beli dan kumpul bookmark. mngkn sebab bookmark ada kena mengena dengan buku kot......(buku lagi.....)punya la suka giler kat bookmark, sampaikan bookmark 'minyak cap buroh' pun aku kumpul.....hahaha.....betul ni, tak tipu.
aku mula kemaruk kat bookmark masa aku belajar kat oversea dulu. negara tempat aku belajar dulu memang 'negara membaca'..... maksudnya penduduk kat situ memang suka membaca.... kat sana aku jumpa bnyak bookmark yang cantik2 dan unik2. sakan jugak beli bawak balik. mula2 nak buat souviner tapi bila pikir harga dia mahal dan rasa tak bebaloi bagi kat orang....(takut ada orang tak tau nak appreciate kalau aku bagi nanti.........) aku pun simpan buat koleksi sendiri. sudahnya sekarang melambak bookmark aku. boleh kata sama banyak la dengan koleksi buku aku. sekarang ni mana2 pegi aku mesti cari bookmark nak buat souvenir untuk diri sendiri....hehehe..... kat kedai buku kat malaysia nipun aku jumpa banyak bookmark yang cantik2. ada yang mahal dan biasanya murah la. bookmark mana ada yang mahal kan.......(ehhh....sapa cakap....aku pernah jumpa bookmark kat satu kedai buku besar kat kl tu harga dia rm29.00......sama harga dengan rak buku aku ni....hehehe............dan aku beli tau.....ada kat rak buku aku ni.....nak guna, sayang.....)
aku suka tengok bookmark yang mcm2 bentuk dan drp macam2 bahan. ada drp dawai, plastik, daun, bunga, kain, kertas biasa, besi, benang, daun pandan, kayu, dan banyak lagi la.......kadang2 tu bila rajin aku buat bookmark sendiri......bagi kat kawan2.....
kalau guests ada atau jumpa bookmark yang unik2, kongsi2 la dengan aku k......
aku sayang bookmark aku...................

1 comment:

  1. kalo cam ni, nnt sy beli bookmark university sy untuk sensei k... hehehe

    ReplyDelete