Friday, May 22, 2009

Aku dan duniaku 18 ..............salah aku ke???

salam untuk semua..............

dalam minggu ni aku rasa risau pulak. sebabnya ada seorang 'kawan' aku tu dah tak nak bercakap dengan aku (sehingga aku menulis ni............)aku pikir2 balik apa yang aku cakap dan buat tu, teruk sangat ke? salah aku ke? tapi bila pikir balik aku rasa aku tak salah...........guests pikir camne...???

citernya camni...........

hari isnin hari tu, ada majlis kat tempat aku kerja ni. mula pagi sampai la lebih kurang pukul 3:00 petang. semua kawan2 aku kepenatan tapi seronok. aku, walaupun tak joint aktiviti lasak tu, penat la jugak.........sibuk mengambil gambar........(camerawoman bawah sikit dari amatur..............)lepas tu aku buat la kerja cam biasa kat bilik aku............. 10 minit sebelum balik, akupun berkemas la. masa tu datang la seorang 'kawan' ni, "jom keluar," katanya selamba. "hah??!!......nak pegi mana?" aku tanya

"pegi mana2 la....... pegi makan ke, pegi borak2", selamba je dia jawab sambil tersengih2.

"biar betul??!! tetiba je...!!" aku macam tak percaya.

"betul la..............ala jom la, aku belanja.....ari ni kan special day," dia kata sambil tersengih lagi

"sori la, aku penat ni...........lain kali la kita kuar k....."aku jawab baik2.

tapi nak tau di cakap apa................

"alah.........bila orang ajak mesti tak nak kan. penat la. dia kuar selalu tu tak penat pulak....!" (eh.....dia ni. dah melampau. aku cakap baik2 nak tinggi2 kan suara pulak............aku punya pasal la nak kuar selalu ke................)

"bukan tak nak. memang betul penat. kan tadi ada program......lagipun malam ni ada jemputan dinner pulak. ni dah pukul berapa (waktu tu aku tengok jam dah pukul 5.25 ptg) kalau nak kuar borak2 bukan boleh kejap kan.........lain kali la........." panjang lebar aku cakap. baik2 aku cakap.

"dah la...!!! tak nak sudah.....!!!!" dia jawab sampil berpaling dan tinggal aku cam tu je..........(amboi.....!!! baik nya bahasa.....tapi aku tak heran pun dengan sikap dia tu. aku dah tau. dah lama kenal......) ah...!!! lantak la. aku tau 'kawan' aku tu merajuk. biar la.........aku nak tngok sampai bila dia nak merajuk...........aku boleh jamin la lepas ni dia yang akan tegur aku dulu............(hehehe.....confident je.......memang pun, sebab sebelum2 ni pun dia yang cakap dengan aku dulu.....dengan muka seposen nya macam tak de pape yang berlaku...............) aku tak nak menyemakkan kepala kau dengan hal2 ciput camni. banyak lagi benda2 penting yang aku nak pikir..........(apa lah agek nye tu kan...............) lagipun macam aku kata tadi, aku rasa aku tak salah....................kan?!?!

No comments:

Post a Comment