Saturday, May 30, 2009

Aku dan duniaku 31............... semangat juang...

salam untuk semua...............

aku seronok betul ari ni. walaupun penat tapi dapat buat sesuatu yang dah lama aku tak buat.........menjerit..!! hehehe.........'natsukashii naaa......' sejak semalam aku berpeluang untuk menyaksikan perlawanan bola keranjang yang pada aku cukup menarik. walaupun perlawanan di antara para pelajar, namun semangat juang yang ditunjukkan oleh setiap pemain, cukup mengujakan. (macam tengok NBL kat ESPN tu............betul...!!! .....lagi thrill......!!) aku yang ada kat tepi padang tu pun terkinja2 melompat dan menjerit...........(lupa sekejap diri dan tua............hehehe) aku dulu pun basket baller jugak. sebab tu aku seronok giler tengok perlawanan tu. lupa sekejap tugas sebagai reporter PSS SDAR (....yg tak bertauliah....)

aku kagum betul la kat pemain2 basket ball SDAR. main punya la 'cantik'. hantar dan terima bola punya la 'sharp'(bola macam melekat kat tangan tuuuu........) lari punya la laju, shooting punya la tepat, brek kaki punya la 'makan' (.....kasut baru la katakan....hehehe) ............memang perfect la !!!....

aku suka tengok nazrin umar (posto) berlari........punya la laju. pastu dia brek........krrrriiiiittttt!!!! berbunyi kasut dia dan shoot......masuk!!! (kecik2 tapi 'berbisa'...........). aku suka tengok ghazali, dengan tangan diangkat tinggi, bola yang diterima terus melekat dan seolah mencecahkan tangan ke jaring dia memasukkan bola...........masuk!!!! (caya la ghazali.........). aku suka tengok diyyaz, bola rebound kalau dia dapat mesti dia dapat shoot ...........masuk!!! (top scorer aku rasa............). aku suka tengok arif, bila rebut bola mesti dia yang dapat dan dia shoot.........masuk!!!!(aku suka tengok dia baling bola tapi takut bila dia baling cakera.........sampai bila2 sensei akan ingat kamu arif). aku suka tengok razzan, bila terima hantaran bola jauh dia sure boleh tangkap, bawak dan shoot..............masuk!!!!.......... aku suka tengok hanif, bila dia shoot dari three pointer line, sure ........masuk!!! (keep it up hanif....!!!) aku suka tengok hambali, bintang baru yang masih takut2 dengan bola......(don't worry hambali, you'll be a star someday...........)aku suka tengok sir nordin kat tepi padang, bila players dpt shoot dia cool je.......... ( tapi dalam hati bersorak tu...........) aku suka tengok pemain2 lain kat tepi gelanggang bersemangat bagi sorakan bila bola ...............masuk!!! (walaupun tak berpeluang beraksi)................. dan aku suka tengok perlawanan basketball kat tepi gelanggang sebab ia mengimbau kembali zaman persekolahan dulu.......aku sebagai pemain bola keranjang....... (time camni la aku kadang2 rasa kalau lah aku kat sekolah perempuan sure aku join sama main...........eeeeee geramnya ...........)

lagi satu aku tabik kat pemain SDAR sebab semangat kesukanan dia orang cukup tinggi. aku tengok bila pemain pasukan lawan tercedera atau terjatuh, pemain SDAR mesti cepat datang tolong......... (posto....sensei tabik kat kamu.........). bila buat kesalahan atau kekasaran, pemain SDAR mesti cepat menjabat tangan lawan dan mintak maaf.........

aku kagum dengan semangat juang pemain SDAR. jatuh terguling ditolak lawan, masih mampu bangun untuk mengejar bola. merah muka terkena bola, masih mampu tersenyum meneruskan permainan walaupun sakit...... (kan iqmal???.......) tergolek beberapa kali dilanggar lawan, masih sempat berdiri untuk menghadang bola....... (tak sakit ke arif??....... kesian sensei tengok kamu......) walau pun menang perlawanan, masih menunduk diri mengucapkan 'thank you sir' kepada pasukan lawan...........

tahniah REDWINGS!!! kalian memenangi perlawanan dan memenangi hati semua.............



2 comments:

  1. hye sensei...
    best jerit yer...
    man...nyeasal x dtg..

    ReplyDelete
  2. good job brothers... teruskan usaha, kembalikan maruah SDAR, SDAR namamu teratas

    ReplyDelete