Tuesday, May 19, 2009

Aku dan duniaku 16 ........... penat sangat la......

salam untuk semua.............
kalau guests perasan, semalam aku tak menulis apa2 kat sini. niat nak menulis tu memang ada...tapi semalam bila mengadap laptop je(aku biasanya mula menghadap laptop pukul 10:30 setiap malam........), kepala dah tersenggut2 mengantuk...sambil mengetuk huruf, kepala pun mengetuk sama.....hehehe..... satu ketika tu jari lekat kat satu huruf dan sudahnya.............3, 4 line huruf yang sama..........hish!! tak boleh jadi ni. aku pun angkat punggung dan tergolek kat sofa.......saja tidur kat sofa sebab ingatkan boleh jaga balik nak sambung apa yang tergendala tadi................tup2 sedar2 tgk jam dah pukul 2:45 pagi....alamak!!!! dah terlajak tidur....badan2 pun sakit2 (sebab tidur kat sofa..........) so, aku sambung tidur la kat dalam bilik.....sampai la pagi. laptop ke mana, blog ke mana.............
kenapa penat sangat eh?
camni cerita nya...........satu hari semalam, banyak sangat benda yang jadi, macam2 adaaa....!!
8 pagi sampai pkl 4 ptg ada majlis kat tempat kerja tu. lepas tu sambung kerja sampai pkl 5:3o. balik sampai rumah dah penat. tapi penat2 pun kerja kat rumah kena buat jugak. begitu, begini dah masuk maghrib baru selesai.............. pastu nak bersiap untuk jemputan makan malam............(ni mesti pergi sebab bab makan.............alhamdulillah, lepas la makan malam........) majlis makan malam selesai pukul 9:30 (makan sedap walaupun simple,......dan penganjur pandai timing sebab selesai awal)
sampai rumah, lepas isyak dan siap kan supper..(aik?! supper jugak lagi?!!....bukan baru lepas dinner ke..??!!!!..........masyaAllah !!!.perut apa ni???..........wei!!! aku memang ambik supper tiap2 malam tau..........tak kira la dinner awal ke lewat ke???..........)......aku mula la mengadap laptop ni.......10, 15 minit ok lagi....tapi masuk minit ke 25.......waktu ni la tahap kritikal punya mengantuk!!!.......... biskut dan air kopi tu dah habis dah pun.........tapi mata tak boleh nak celik.........mengantuk dah terlampau ni, memang tak tahan!!!!............(tak jalan jugak air kopi cap 'kapal api' aku tu.......) tu yang lepas tu aku cari sofa tu..........ingat nak lelapkan mata sekejap je..............tapi sudahnya....................
aduh..........!!! cakap pasal kerja ni memang tak pernah selesai..........tapi satu je sikap aku, aku tak bawak kerja balik rumah (kecuali kalau terdesak tahap 'code red'.......)kat rumah, terutamanya malam adalah untuk aku.........jangan sapa2 kacau..........aku pantang betul orang suruh buat kerja ad hoc........tambah pulak kalau nak segera.......(apa...!!?? ingat aku robot ke???! bila teragak je nak suruh2...............sori ye.....) aku akan cakap........(aku ni jenis mulut lepas jugak la........kalau aku rasa tak betul aku akan cakap..............)so, kena la bagitau lebih awal atau bagi tugas tu lebih awal........jangan la pagi ni bagi, nak siap pagi ni jugak...........jangan la kejam sangat.......... aku ni jenis kalau buat kerja, aku buat kerja betul2.........
tapi, kalau dah penat sangat................buat kerja betul2 pun jadi tak betul kan.???.hehehe
pape pun aku buat kerja aku betul2...........

No comments:

Post a Comment