Monday, June 1, 2009

Aku dan duniaku 34 ................ makna airmata

salam untuk semua,

aku ni tak boleh tengok orang nangis. sure berjangkit la. kalau tengok citer yang sentimental sikit, mesti leleh punye...... (hehehe........aku tau ramai tak caya kan.........nampak je aku ni cam tough je, tapi bab2 sedih ni, leleh jugak la..............hati perempuan la katakan........... eleh.!!! lelaki pun nangis .............so, kalau aku nangis, no hal la kan..........)

tadi aku saksikan makna sebenar airmata. aku saksikan ........... bila harapan berkecai, pastinya hati sebak dan pilu. dan tanpa sedar airmata jatuh tanpa dapat ditahan. aku saksikan ............. tangisan yang telah reda, kembali menitiskan airmata bila ada kawan yang memujuk, mengusap kepala, memeluk sambil menangis. aku saksikan .................. airmata deras menitis ketika memeluk jurulatih dan guru sambil menyatakan sesalan dan terima kasih. aku saksikan ............. airmata menitis tika menelefon ayah atau ibu menyatakan kekalahan diri. aku saksikan ............. airmata menitis tika menyanyikan lagu pembakar semangat. aku saksikan ............. airmata menitis tika mengemas barang sendiri. aku saksikan ................. airmata masih menitis tika melangkah longlai meninggalkan gelanggang. aku saksikan ........... airmata kedukaan..............

tadi juga aku saksikan satu lagi makna airmata. aku saksikan ............. airmata menitis bila menjulang kejayaan. aku saksikan ................. airmata menitis bila berlari memeluk kawan2 yang bersorak kegembiraan. aku saksikan ................. airmata menitis bila memeluk guru dan jurulatih yang tersenyum lebar. aku saksikan ................... airmata menitis bila menelefon ayah atau ibu menyatakan kejayaan. aku saksikan ................. airmata menitis bila mengambil gambar kenangan. aku saksikan ................ masih ada yang menitiskan airmata sambil tersenyum melangkah bangga meninggalkan gelanggang. aku saksikan........... airmata kegembiraan.............

aku saksikan makna airmata................... antara duka dan tawa........

No comments:

Post a Comment