Thursday, June 25, 2009

Aku dan duniaku 64...... ada perubahan....

salam untuk semua..............

fuuuhhhh...........!!! baru selesai mengaplikasikan ilmu yang dapat kat bengkel semalam. hasilnya dapat guest tengok kat blog aku ni. (camne sifu...??? komen la ye...... hehehe....)walau pun dari segi layoutnya tak berubah tapi adalah 2, 3 penambahan kat aksesori. nak buat lebih2 tak pandai............. (nanti nak kena belajar lagi dengan sifu........ boleh kan ???) alhamdulillah, ingat lagi otak aku ni ilmu yang sifu bagi semalam.....(walaupun slow sikit.... hehehe....) tapi kena bukak juga nota2 yang dicatat semalam.
sebenarnye nak mencuba benda baru ni kena berani. berpeluh jugak aku nak masukkan gajet2 baru tu. terkial2 jugak la..... (tapi tak boleh lawan blog2 gpm yang lain...... buka main canggih ....... jeles aku......tu yang tambah2 jugak sikit tu.......). nanti lepas ni nak cuba explore yang lain pulak. aku ingat lagi kata sempai (senior) aku kat daigaku (univ) dulu yang kata "nak mahir teknologi komputer ni kena berani. sebab teknologi ni akan semakin canggih. kalau tak kita akan tertinggal". thanks, sempai..... kata2 tu buat aku lebih bersemangat........
satu lagi ilmu ni kalau tak diamal dan dipraktikkan, akan hilang camtu je. walau pun sikit, mesti nak amalkan dan sebarkan. itu kewajipan kita.......... so, apa yang aku dapat semalam, (yang sebenarnya banyak.......... tapi aku yang tak dapat nak kuasai semuanye.......) aku akan cuba gunakan dan tambah lagi dengan explore sendiri. terima kasih sifu......
kesimpulannya??? ilmu yang ada perlu diamalkan. jangan disimpan. untuk mencuba sesuatu, mulakan dari yang mudah...... kepuasan akan timbul bila usaha (walaupun sikit....) itu menampakkan hasil............. terus mencuba........... terus mencari ilmu

1 comment:

  1. Falsafah poning....tak tahu bukannya bodoh....dah tahu bolum buek bukan bangang..... tapi dah 100 kali ajar tak tahu....tu baghu moron..... dah tahu bolum buek tuu.... pemaleh.... Anai2 buleh ghobohan ghumah banglo... kocik2 anai2... yang ponting... amal dan istikomah

    ReplyDelete