Friday, June 5, 2009

Aku dan duniaku 38 ......... 'sayang'

salam untuk semua...............

aku nak tanya guests la. apa nak cakap kalau tetiba ada orang kata dia sayang kat kita?? blur tak?? ......... aku blur + heran. kepala aku ni tafsirkan mcm2 maksud, mcm2 pertanyaan.

kenapa tetiba perkataan tu keluar dari mulut 'dia'? apa tujuan 'dia' ucapkan perkataan tu? betul ke tak 'dia' ni? apa hal 'dia' ni tetiba pulak jiwang? apa aku dah buat sampai 'dia' ucapkan perkataan tu? apa aku nak jawab? ................. dan banyak lagi pertanyaan dan persoalan dalam kepala otak aku ni.........

ada orang ucapkan sayang ni sebab dia suka kat sesorang tu. (tapi aku tak tau pun ada orang suka kat aku??..............itu yang blur + heran tu...........???) ada orang guna sayang ni utk panggil seseorang. (ni ramai kawan2 aku yang guna..............panggil anak murid ........ aku pun kadang2 tu guna jugak ....bila mood baik la......) ada orang guna sayang ni untuk panggilan orang yang dikasihi (.........biasanya org tgh bercinta la............ atau suami isteri ke.................)

tapi aku tak de sume tu!!!........... aduuuussss...!!!! camne ni????
camne aku nak bagitau 'dia' aku pun sayang kat 'dia' tapi dalam maksud lain? camne aku nak bagitau 'dia' sayang aku kat 'dia' bukan macam sayang 'dia' kat aku? camne aku nak bagitau 'dia' aku tak tau nak sayang orang mcm 'dia' sayang aku? camne aku nak bagitau 'dia' aku tak boleh nak sayang orang mcm 'dia' sayang aku? camne aku nak bagitau 'dia' yang aku tak percaya dengan sayang2 ni? camne aku nak bagitau 'dia' pada aku sayang2 ni mengarut je? camne aku nak bagitau 'dia' aku pernah dilukai oleh perkataan sayang ini?? camne aku nak bagitau 'dia' yang aku tak nak serabutkan kepala dengan benda2 camni??

aku harap 'dia' paham.................... maafkan aku..............

1 comment:

  1. Dalam diri kita ada raja....tanya raja tu.....atau...klau ada masa gi ke Baitulah buat umrah dan pohon hajat di sana....Insyallah...dapat yg terbaik.....cdgan saja.......

    ReplyDelete