Thursday, June 4, 2009

Aku dan duniaku 37 ............ membuat pilihan

salam untuk semua.............

aduuuuhhhhh!!!......... sakit kepala aku cuti ni! ingatkan cuti ni boleh la rehat, tapi lain plak jadinya. bertalu2 telinga aku ni diasak dek soalan "mak yong (panggilan aku oleh anak2 buah aku..........) jom pegi strawberry park", "mak yong, bila nak pegi genting ni?", "mak yong jom la pegi tengok 'jangan pandang belakang congkak'", "mak yong, bang long nak pegi petro sains la..."
aduuussss!!!! mana satu nak ikutkan ni??? aku memang tak nak hampakan permintaan anak2 buah aku ni. tapi ada masa ke nak bawak pegi kat semua tempat ni???? pening nak pikir. cutipun dah tinggal seminggu lagi.......................

aku memang rapat dengan anak2 buah aku (maklumla tak de anak sendiri..................)time cuti camni memang waktu aku nak layan diaorng. time cuti ni jugak la diaorng nak demand dan 'memiskinkan' aku.......hehehe........tapi aku tak kisah punya. memang aku dah jangka sebab tiap kali cuti mesti ada rancangan aku dengan diaorng. cuma kali ni macam2 tempat diorang demand......... anak2 buah aku ni 'pandai2' .........sebab diaorang tau kalau pegi mana2 sume aku akan angkut (anak buah aku 6 org........tolak yang baby tu, aku kena layan kerenah 5 orang la............). so, kalau cuti kali ni 4 demand, maka 4 kali la diaorang dpt pelung berjalan2. aduuuussss.....!!!! bayangkan la berjalan dengan 5 orang .........itu belum mak ngan bapak masing2 pegi lagi..............memang papa aku !!!!! contoh nya la, kalau pegi genting. tiket masuk taman je dan beratus. belum lagi makan kat sana........!!! memang sakit!!!!

tapi berapa banyak pun belanja yang keluar, tak sama dengan keseronokan yang aku dapat bila bersama2 anak2 buah aku. tak ternilai!!!.............(walaupun lepas ni aku terpaksa makan maggi.....hehehe...........) tapi sekarang aku mesti buat pilihan agar semua anak2 buah aku gembira..................

kesimpulannya, biar lah bijak membuat pilihan ketika merancang agenda percutian ................ yang penting kepuasan dan keseronokan............. (duit belakng kira............. hehehe........)

3 comments:

  1. Tahniah dapat melayan anak2 saudara

    ReplyDelete
  2. tq sifu. tapi sengkek la lepas ni....... hehehe

    ReplyDelete
  3. pegi la jalan2 melihat alam~ lg bes dan bermanfaat~ xpyh bayaran masok pon~ gi Kuala Woh kat Tapah~ mmg mantop~ xrugi la pegi~

    ReplyDelete