Friday, June 19, 2009

Aku dan duniaku 54 ....... alahai sms....!!

salam untuk semua......

zaman skrng ni teknologi menjangkau semua perkara. nak berkomunikasi pun dah senang. kalau dulu dgn surat, pastu telefon hitam yang dail dia tu ada lubang2........(aku suka main telefon ni.....). pastu sms, chat room, ym, web cam dan macam2 lagi. tapi aku ni masih tak advance lagi. yang kira canggih yang aku guna skrng ialah ym je la kot....... tapi yang paling senang sms je.

aku sebenarnya bukan suka sangat sms ni. satu, menyusahkan ...... nak tekan2 huruf tu .... (aku bukan macam org lain ..... tak tengok pun boleh tekan2 butang hp tu.....). satu lagi, aku tak tau perasaan sebenar orang yang bersms tu. dlm msg boleh tulis, 'hahaha.......hehehe..... huhuhu.....", "aku sedih la ......", "ye ke?? tahniah!!!....", dan macam2 lagi la. tapi maksud sebenar tu susah nak paham.......... betul ke suka. betul ke sedih. betul ke ikhlas ......(betul tak.....???) pada aku la, dgn sms ni senang nak menipu........... (rasanye memang banyak menipu kot..... ye la, sapa yang tahu..... kan??)

satu lagi, tengah2 msg, tetiba je jawapan yang dtang "hmmmm............","mmmm..........", "..............", macammana nak jawab ni???? aku kalau terima msg camni, aku terus balas balik camni "nak jawab camne ni??". tak pun aku tak balas dah............ kalau guest pulak, nak jawab cam ne..???? dengan sms ni maksud tersurat pun jadi tersirat............ kadang2 tu menimbulkan buruk sangka pulak kan??

satu lagi aku cukup tak boleh terima orng bersms masa bawak kereta. cam ne di orang buat?? tak berhemah betul masa memandu. kalau accident camne?? kalau diri sendiri yang parah dan mati tak pe la. ni kalau melibatkan orng lain, kan susah. kalau aku tgh driving, masuk sms, aku tak kan balas. so, kalau tgh bersms degn aku, tetiba je aku tak jawab msg tu, tanda aku tgh driving atau dah terlelap la tu............. hehehe... teknologi ke buat satu gajet untuk jawab sms tanpa perlu guna jari, macam boleh berbual dgn hp guna earphone bila tengah memandu........ ada idea tak???

satu lagi yang aku tak suka pasal sms ni ialah bila terima msg drp nombor yang tak dikenali. ni sure aku tak jawab. so, kalau nak aku jawab sms, mesti tulis sapa yang hantar. sebab tak semua no aku ada save dalah phonebook. mintak maaf ye............

perasan tak yang sms ni jugak satu pembaziran...?? beratus2 duit abis nak undi program realiti.... apa yang dapat??? orng dapat kereta, dapat duit... awak nganga, duit habis... aku tak paham betul la diaorang yang gile undi sms ni. tak sayang duit ke......???? (oh ye.... orang kaya agak nye.... kalau ye tak pe. tapi kalau yang masih mintak kat mak dan ayah, buang duit kat sms undi, ni yang aku tak paham............... duit sendiri lantak la.......)

hmmm.......... kalau nak citer pasal sms ni, banyak sebenarnye. kenapa tetiba aku nak citer pasal sms ni ialah bila tetiba je aku terima msg "hmmmm..........." tadi. tu yang nak kongsi dengan guests tu.......... hehehe...

kesimpulannya...??? guna kan khidmat dan kemudahan sms untuk tujuan yang betul. jangan membazir. dan bagi la msg yang orang boleh jawab........

2 comments:

  1. dah banyak dgr keluhan org ramai mngenai msg "hmmmm..." tak tau nak jwb ape.

    ReplyDelete
  2. tu la kan? dah tak de nak cakap, stop je la kan...

    ReplyDelete